۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۱۴

پلیس در 7 روز؛

اجرای طرح امنیت اخلاقی/ شرایط جدید معافیت مشمولان‌براساس سن پدر

اجرای طرح امنیت اخلاقی/ شرایط جدید معافیت مشمولان‌براساس سن پدر

اجرای طرح امنیت اخلاقی در سال جاری، شرایط جدید معافیت مشمولان براساس سن پدر، پایان طرح نوروزی و اعلام آمارهای تصادفات و افزایش 134 درصدی کشف کالای قاچاق مهمترین اتفاقات نوروز و اخبار پلیس در هفته جاری بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سال جدید در حالی آغاز شد که در نیمه آن فرمانده نیروی انتظامی از اجرا و تداوم طرح امنیت اخلاقی به منظور حفظ امنیت روانی و اخلاقی جامعه خبر داد. به گفته سردار احمدی مقدم این طرح تعطیل شدنی نیست و فصلی نیز برگزار نمی شود. پلیس معتقد است فرهنگسازی و همکاری مردم باعث می شود که برخورد های انتظامی حذف شود.

وی گفت: پلیس در سال 91 برخورد با اقتصاد زیر زمینی را تشدید کرده است و با افراد مخل نظام اقتصادی و سودجویان برخورد می کند.

توقف کامل شماره گذاری وانت پیکان

در هفته جاری رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور از توقف شماره گذاری وانت پیکان خبر داد و در این باره گفت: با اتمام مهلت قانونی و مصوبه هیئت دولت درخصوص شماره گذاری وانت پیکان، این خودرو دیگر شماره گذاری نمی شود. این خودرو نتوانسته بود استانداردهای زیست محیطی و سازمان استاندارد را کسب کند و به همین دلیل براساس اعلام سازمان استاندارد شماره گذاریش متوقف شد.

تلخ و شیرین های نوروزی از زبان سردار مومنی

اگرچه بزرگترین عملیات ترافیکی در نوروز با موفقیت و با کاهش 11 درصدی تلفات رانندگی به اتمام رسید اما سردار مومنی در گفتگویی شیرین ترین خاطره نوروز امسال را کاهش تصادفات و مرگ و میر هموطنان می داند. البته به گفته مومنی مرگ سه هموطن در تصادفی که به علت حرکت با دنده عقب در لاین سرعت بزرگراهی در اصفهان و کشته شدن سه نفر دیگر به علت واژگونی و استفاده نکردن از کمربند ایمنی در بوشهر از تلخ ترین خاطره های نوروزی رئیس پلیس راهور تهران بود.

افزایش 134 درصدی کشف کالای قاچاق

در این هفته امیر احمد گراوند جانشین فرمانده مرزبانی با اعلام اینکه میزان کشفیات کالای قاچاق 134 درصد در سال گذشته رشد داشته است گفت: در این مدت کشف سلاح نسبت به مدت مشابه سال 89، 79 درصد، مشروبات الکلی 69 درصد، رسیور 40 درصد و کالای قاچاق 134 درصد افزایش داشت. این در حالیست که سوخت قاچاق با کنترل مبادی خروجی و هدفمندی یارانه ها 7 درصد افزایش کشف نشان می دهد. همچنین سال گذشته دستگیری متجاوزان مرزی 26 درصد و شهدای نیروی انتظامی نیز 24 درصد را کاهش نشان می دهد.

شرایط جدید معافیت مشمولان سربازی براساس سن پدر

در هفته جاری شرایط جدید معافیت مشمولان سربازی براساس سن پدر اعلام شد. براساس قانون جدید برابر قانون خدمت وظیفه عمومی ، شرط بهره مندی مشمولان غیر غایبی که یگانه مراقب و نگهدارنده پدر می باشند ، نیازمندی پدر به مراقبت است که باید از سوی شورای پزشکی احراز گردد و اشخاصی که دارای کهولت سن باشند نیازی به طرح پرونده آنان در شورای پزشکی نیست.

به گفته معاون معافیت های سازمان وظیفه عمومی برابر بررسی های صورت گرفته توسط ستادکل نیروهای مسلح اتمام 65 سالگی بعنوان کبر سن تعیین شده و در نتیحه از پنجم فروردین ماه سال 91 مشمولان غیر غایبی که پدر آنان وارد 66 سالگی شود بدون طرح پرونده در شورای پزشکی ، مورد رسیدگی قرار خواهندگرفت و درخصوص پدران کمتراز 65 سال تمام ، اعطای معافیت منوط به تعیین نیازمندی پدر مشمول به مراقبت توسط شورای پزشکی است.

وی درخصوص رسیدگی به درخواست هایی که مربوط به مقررات سابق یگانه مراقب پدر بالای 59سال بوده اعلام داشت : افرادی که درخواست خود را تا پایان روزچهارم فروردین ماه سال91دردفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) به ثبت رسانیده باشند مشروط به اینکه هنگام ثبت درخواست در سن مشمولیت بوده و واجد شرایط معافیت بوده باشند رسیدگی به درخواست آنان برابر مقررات سابق یعنی سن 59 سال تمام پدر بلامانع است.
 

کد خبر 1568980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha