۱۹ فروردین ۱۳۹۱، ۸:۴۴

داستان‌هایی که انسان را هر روز کمی خوشبخت‌تر‌ می‌کند

داستان‌هایی که انسان را هر روز کمی خوشبخت‌تر‌ می‌کند

«مرهمی برای انسان» نوشته نوربرت لش لایتنر با ترجمه مهشید میرمعزی توسط انتشارات نگاه به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب 100 داستان کوتاه و حکیمانه از نویسندگان مختلف و فرهنگ‌های مختلف را گرد هم آورده تا راه‌های خوشبخت‌تر بودن را به انسان‌ها بیاموزد.

به اعتقاد مولف، در این کتاب داستان‌های کوچک ارزشمندی از آداب و رسم‌های، مذاهب در ادوار مختلف جمع‌آوری شده است. داستان، قصه، تمثیل، مثل و حکایاتی که واقعیت را بر ما آشکار می‌کنند در این کتاب آورده شده تا خواننده را به فکر فرو ببرد.

لایتنر همچنین معتقد است، داستان‌های حکیمانه، داستان‌هایی جادویی‌اند. آنها می‌توانند به ما یاری رسانند و روحمان را درمان کنند. این داستان ها هم مرهم روح هستند؛ روحی که مشتاقانه به دنبال امنیت، خوشبختی و توازن است.

آگاهی، خارج از انتظار، بصرت، هدف، پی آمد، تغییر جهت، یک بام و دو هوا، تهدید، انصاف، درمان، بازنده، راه‌حل عاقلانه، روحیه، غریزی، اندازه، کنجکاوی، مشاهده عینی، هوشیار، امید، اعتماد، رفاقت، تقاضا، مزد، دنیای خوب، روشن‌بین، رهایی، هدیه، قلب، رهایی و ... برخی داستان‌های این کتاب هستند.

این کتاب یکی از جلدهای سه‌گانه‌ای است که لایتنر بر اساس داستان‌های کهن سرزمین شرق نوشته و مهشید میر معزی آنها را به فارسی برگردانده است.

داستان‌های این کتاب از ایران، چین، هند، عرب و ... آمده است و لایتنر سعی کرده انتخابی بر اساس مفهومی که این آثار مطرح می‌کنند، داشته باشد.

«مرهمی برای انسان» در شمارگان 1650 نسخه و قیمت 4500 تومان به چاپ دوم رسیده است.

کد خبر 1570131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha