۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۰۹

اخبار شبه جزیره کره/

رژه بزرگ ارتش کره شمالی/ برگزاری نشست ملی در استادیوم کیم ایل سونگ

رژه بزرگ ارتش کره شمالی/ برگزاری نشست ملی در استادیوم کیم ایل سونگ

رژه بزرگ نظامی ارتش کره شمالی در صدمین سالگرد تولد بنیانگذار این کشور و برگزاری نشست ملی در استادیوم کیم ایل سونگ از جمله آخرین اخبار شبه جزیره کره به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، ارتش کره شمالی امروز یکشنبه یک رژه بزرگ نظامی را در صدمین سالگرد تولد "کیم ایل سونگ" بنیانگذار این کشور در پیونگ یانگ برگزار کرد.

"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در یک سخنرانی از تلاشهای "کیم ایل سونگ" و "کیم جونگ ایل" برای توسعه کره شمالی تقدیر کرد و مراتب احترام و افتخار خود را به این دو رهبر ابراز کرد.

گفته می شود که دهها هزار نفر از مردم کره شمالی در مراسم بزرگداشت کیم ایل سونگ در مرکز پیونگ یانگ شرکت کرده اند.

سربازان ارتش کره شمالی با حمل پرچم های قرمز و نواختن طبل یاد رهبر سابق این کشور را در پیونگ یانگ زنده نگاه داشته و رژه رفتند.

رژه ارتش کره شمالی یکی از مراسمی است که این کشور در مراسم سالروز تولد کیم ایل سونگ که در سال 1994 درگذشت، برنامه ریزی شده بود.

همچنین کره شمالی روز گذشته یک نشست ملی را در استادیوم کیم ایل سونگ برای گرامیداشت سالروز تولد "کیم ایل سونگ" بنیانگذار این کشور در پیونگ یانگ برگزار کرد.

این رژه درحالی برگزار شد که تلاش پیونگ یانگ در جمعه گذشته برای پرتاب موشک ماهواره بر به فضا که طبق برنامه اعلام شده به اجرا گذاشته شد، بی نتیجه ماند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با انتشار این خبر اعلام کرد ماهواره "کوانگ میونگ سونگ-3" (ستاره درخشان) آن طور که پیش بینی شده بود در مدار زمین قرار نگرفت.

این در حالی است که دولتهای کره جنوبی، ژاپن و آمریکا این اقدام پیونگ یانگ را به باد انتقاد گرفته و آن را سبب به خطر افتادن امنیت منطقه خواندند.

این سومین تلاش نافرجام کره ای ها برای قرار دادن ماهواره خود در مدار زمین است. این کشور پیشتر نیز در سالهای 1998 و 2009 تلاش مشابهی انجام داده بود.

گفتنی است برنامه پرتاب ماهواره کره شمالی به فضا با وجود هشدارهای همسایگان از جمله دولت ژاپن که اعلام کرده بود در صورت ورود موشک این کشور به حریم هوایی خود آن را مورد هدف قرار خواهد داد، به اجرا گذاشته شد.

کد خبر 1577103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha