۲۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۲۳

غیبی:

هلال احمر اردبیل با ناوگان فرسوده خداحافظی می‌کند

هلال احمر اردبیل با ناوگان فرسوده خداحافظی می‌کند

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به نامگذاری شش ماهه اول سال 91 به نام سال خداحافظی از ناوگان فرسوده در این جمعیت گفت: قطعا در این مدت هلال احمر اردبیل با ناوگان فرسوده خداحافظی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام غیبی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه برنامه ریزی و توسعه این نهاد خدمات رسان افزود: اهمیت خدمات ارائه شده به شهروندان توسط جمعیت هلال احمر نیازمند سرعت عمل بیشتری است به همین دلیل ناوگان فرسوده باید از ناوگان هلال احمر خارج شوند.

وی با اشاره به فروش 25 دستگاه خودروی جمعیت هلال احمر استان طی سال گذشته تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این تعداد خودرو فروخته شده و این روند تا زمان خروج کامل ناوگان فرسوده ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به خرید چهار خودرو مجهز به ست امدادرسانی یادآور شد: این خودروها همانند خودروهای ست نجات مجهز به پیشرفته ترین ابزار کمک رسانی هستند تا برای امدادرسانی نیاز به تجهیزات خاص آنچنانی نداشته باشند.

وی ارزش ریالی این خودروها را چهار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیشترین حوادث خطرناک در جاده ها اتفاق می افتد به همین دلیل این خودروها در پایگاه های بین شهری مستقر شده اند.

غیبی با اشاره به طرح امداد و نجات جمعیت هلال احمر در دو بخش درون شهری و برون شهری تصریح کرد: با نوسازی ناوگان حمل و نقل آمادگی این جمعیت جهت امداد و کمک رسانی سریع ارتقا یافته و می تواند در کوتاهترین زمان که به زمان طلایی امدادرسانی معروف است، خدمات بشردوستانه خود را ارائه کنند.

وی حداکثر زمان رسیدن به سر مصدوم را 15 دقیقه برشمرد و متذکر شد: امدادگران هلال احمر در این مدت باید بتوانند به محل حادثه رسیده و قبل از تشدید مصدومیت جسمی و روانی امدادرسانی خود را شروع کنند.

این مسئول از تلاش برای کاهش زمان رسیدن به محل حادثه را از برنامه های اصلی جمعیت دانست و عنوان کرد: هر چقدر زمان رسیدن به مصدوم کاهش یابد می توان از مصدومیتها و ضایعات بیشتر جلوگیری کرد به همین منظور تلاش می شود زمان رسیدن به مصدومان را به 13 دقیقه کاهش داد. 
 

کد خبر 1577763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha