۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۷:۱۱

بازگیر در گفتگو با مهر:

معضل نخاله های ساختمانی در خرم آباد/ آئین نامه ساماندهی تدوین شد

معضل نخاله های ساختمانی در خرم آباد/ آئین نامه ساماندهی تدوین شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با اشاره به معضل نخاله های ساختمانی در استان، از تدوین آئین نامه ساماندهی نخاله های ساختمانی خبر داد.

محمد حسین بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود مشکل نخاله های ساختمانی در مرکز استان و دیگر شهرستانها، اظهار داشت: در راستای حل این معضل زیست محیطی آئین نامه ساماندهی نخاله های ساختمانی در کارگروه پسماند استان به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه این آئین نامه برای اجرا به دستگاههای متولی امر ابلاغ شده، یادآور شد: در این راستا قرار است کارگروه ساماندهی نخاله های ساختمانی استان نیز تشکیل شود.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این آئین نامه توسط دستگاههای مختلف از جمله شهرداریها این معضل در استان ساماندهی شود.

بنابر این گزارش استان لرستان به واسطه قرار گرفتن در شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی به لحاظ محیط زیست انسانی در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته است.

این در حالی است که وضعیت استقرار صنایع به دلیل کوهستانی بودن، کمبود سرانه فضای سبز شهری، ‌صنایع آلاینده و وجود کشتارگاه های سنتی، محیط زیست انسانی این استان را در معرض خطر قرار داده است.

یکی از مشکلات زیست محیطی استان لرستان و به ویژه شهرستان خرم آباد حجم بسیار زیاد زباله و نخاله های ساختمانی است که در سالهای اخیر به علت گسترده تر شدن شهرهای استان به چالشی مهم برای محیط زیست شهرهای این استان تبدیل شده است.

در حال حاضر در عمده شهرهای استان با افزایش حجم ساخت و ساز، تعمیرات و آواربرداری از ساختمان های فرسوده روبرو هستیم به طوریکه شهرهای استان به دلیل عدم مدیریت اصولی در این زمینه در محاصره نخاله های ساختمانی قرار گرفته اند.

متاسفانه ورودی و خروجی شهر خرم آباد با نخاله های سرگردان این شهر آراسته شده و در برخی از نقاط شهر نیز نخاله های ساختمانی بر آلودگی منظر این شهر افزوده است.

به هر روی امید می رود با ابلاغ و اجرای آئین نامه ساماندهی نخاله های ساختمانی این مشکل زیست محیطی در لرستان و خرم آباد رفع شود.

کد خبر 1578625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha