۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۲۰:۲۸

تاگس سایتونگ تحلیل کرد؛

حملات گسترده طالبان، نماد شکست مفتضحانه غرب در افغانستان

حملات گسترده طالبان، نماد شکست مفتضحانه غرب در افغانستان

یک روزنامه آلمانی در مطلبی حملات گسترده طالبان در شهرهای مختلف افغانستان را نشانه بارز شکست سیاسی مفتضحانه ناتو در این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "تاگس سایتونگ" با اشاره به حملات  گسترده روز گذشته طالبان علیه نیروهای افغانی و خارجی در شهرهای کابل،جلال آباد، گردیز و لوگار که به عنوان بخشی از حملات آنها در فصل بهار اعلام شده است نوشت : این حملات گسترده یک شکست سیاسی برای ناتو و نیروهای افغانی در این کشور می باشد. این حملات را ما می توانیم ازدیدگاه آنارشیستی قدیمی مورد بررسی قرار داده و این اقدام طالبان را تبلیغاتی ارزیابی کنیم.

در ادامه این مطلب آمده است : هرگز طالبان در گذشته به صورت همزمان به کابل و سه شهر دیگر افغانستان حملاتی را ترتیب نداده بود. این حملات در کابل بعد از 18 ساعت در صبح دوشنبه پایان یافت.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت : طالبان با این اقدام خود نشان داد که با وجود همه ادعاهای متناقض ناتو می تواند در همه جای افغانستان به صورت موثر نفوذ داشته باشد حتی در پایتخت این کشور که امنیت آن  توسط نیروهای امنیتی افغان و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تامین می شود.

تاگس سایتونگ در ادامه نوشت : به این ترتیب این حمله یک شکست فاحش و آشکار برای ناتو و حکومت افغانستان به شمار می رود. سازمانهای امنیتی بومی و خارجی به طور مفتضحانه ای شکست خوردند چرا که آنها  ظاهرا هیچ اطلاعی از این تصمیم طالبان نداشتند.

مقامات بلند پایه ناتو تازه همین هفته گذشته بود که درباره شرایط در افغانستان اظهار خوش بینی کرده بودند. دبیرکل ناتو در کابل اظهار داشته بود که هر روز نیروهای امنیتی افغانی قوی تر و شایسته تر از روز قبل می شوند.

سخنگوی نیروهای بین المللی ایساف نیز طالبان را تنها در برخی عملیاتها شایسته و توانمند ارزیابی کرده بود. "ذبیح الله مجاهد" سخنگوی طالبان روز گذشته در اظهارات خود درباره حملات گسترده نیروهای خود در شهرهای افغانستان همچنین به سخنان و ادعاهای دبیر کل ناتو نیز اشاره کرده بود.

نویسنده در قسمت پایانی این مطلب خاطر نشان کرد: به طور کلی طالبان، راهبرد آمریکا در افغانستان را کپی می کند و به صورت همزمان هم مذاکره کرده و هم می جنگد. 
 

کد خبر 1578656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha