۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۴۱

با حضور استاندار هرمزگان/

راه اندازی سامانه دیجیتالی صداوسیما/ خانه فرهنگ دیجیتال ابوموسی افتتاح شد

راه اندازی سامانه دیجیتالی صداوسیما/ خانه فرهنگ دیجیتال ابوموسی افتتاح شد

ابوموسی - خبرگزاری مهر: همزمان با سفر استاندار هرمزگان و اعضای شورای اداری استان به جزیره ابوموسی سامانه دیجیتالی صدا و سیما و خانه فرهنگ دیجیتال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان و اعضای شورای اداری استان، سامانه دیجیتالی مرکز صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و خانه فرهنگ دیجیتال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به بهره برداری رسید.

درپی راه‌اندازی این سامانه، تنگه هرمز نیز زیر پوشش امواج دیجیتال صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرن قرار می‌گیرد.

بهره‌برداری از سامانه دیجیتال صدا و سیما در مرکز شهرستان ابوموسی و تنب بزرگ در مجموع یک میلیارد تومان هزینه شده، مردم در این دو جزیره می‌توانند 16 کانال تلویزیونی و 10 کانال رادیویی به طور دیجیتال دریافت کنند.

برنامه‌های یاد شده بر روی کانال‌های 63 و 58 باند UHF قابل دریافت خواهد بود. سامانه دیجیتال صداوسیما در ابوموسی تنها بعد از 15 روز از طرح موضوع و درخواست برای راه‌اندازی، در این شهرستان و تنب بزرگ فعال شده است.

سامانه‌های مذکور علاوه بر جزیره ابوموسی و تنب بزرگ توان پوشش تنگه هرمز را نیز دارد، با پیگیری استاندار هرمزگان مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهوری در حوزه صداوسیما در حال تحقق صد درصدی است.

خانه فرهنگ دیجیتال ابوموسی افتتاح شد

مجتمع فرهنگی دیجیتال خلیج فارس در ابوموسی با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد.

ارائه خدمات اینترنتی، ارائه نرم‌افزار و استفاده رایگان از تجهیزات از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های این مجتمع‌ است، به طور میانگین در هر مجتمع 500 نرم‌افزار در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که در این بین بازی‌های بومی از اولویت برخوردار است.

مجموع مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در کشور به 260 مجتمع رسیده، بنا به گفته مسئولان این رقم تا شهریور سال‌ جاری به 500 مجتمع افزایش می‌یابد.

کد خبر 1590138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha