۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۳۴

رونمایی از «شیعه‌شناسی» ـ1/

خاموشی: سازمان تبلیغات از نشر معارف اسلامی با دیدگاه شیعی حمایت می‌کند

خاموشی: سازمان تبلیغات از نشر معارف اسلامی با دیدگاه شیعی حمایت می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب «شیعه شناسی» که زیر نظر علی‌اکبر ولایتی تهیه شده، بر حمایت این سازمان از نشر معارف اسلامی با دیدگاه شیعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «شیعه شناسی» که زیر نظر دکتر علی‌اکبر ولایتی، تهیه و توسط نشر امیرکبیر چاپ شده است، عصر امروز سه‌شنبه 13 اردیبهشت و با حضور حجت‌الااسلام سیدمهدی خاموشی، علی‌اکبر ولایتی، احمد نثاری، رضا پورحسین و فرید قاسملو در غرفه سرای اهل قلم بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی بر لزوم حمایت این سازمان از نشر معارف اسلامی با دیدگاه شیعی تاکید کرد و گفت: ما وقتی متوجه شدیم دکتر ولایتی چنین کتابی را در دست نگارش دارد، از او خواستیم که برای انتشار، آن را به انتشارات امیرکبیر بدهد.

وی کتاب «شیعه‌شناسی» را اثری جامع توصیف کرد و افزود: در نگارش این کتاب تلاش شده به دانشمندان مسلمان ایرانی و غیرایرانی که درباره تاریخ شیعه کار کرده‌اند، پرداخته شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: کتاب «شیعه شناسی» کار بسیار خوبی است و امیدوارم این راهی که در پیش گرفته شده، ادامه پیدا کند.

ولایتی: شاعر بزرگی را نیافته‌ام که به اهل بیت (ع) اظهار ارادت نکرده باشد

در این نشست علی‌اکبر ولایتی سرپرست گروه تدوین کتاب «شیعه شناسی» هم در سخنانی با اشاره به استقبال صورت گرفته از این کتاب در یک سال گذشته گفت: در یک سال و چند ماهی که از چاپ این کتاب سترگ و حدوداً 1200 صفحه‌ای می‌گذرد، 15 بار تجدید چاپ شد و این نشانه مستند و مستدل بودن کتاب است که توانسته نظر جامعه دانشگاهی را به خود جلب کند.

به گفته مشاور مقام معظم رهبری، کتاب «شیعه شناسی» حاوی مطالبی متنوع درباره حقانیت شیعه، فلسفه، حکمت، کلام و حتی موضوعاتی مانند نجوم، ریاضیات و فیزیک است.

ولایتی اضافه کرد: ما در این کتاب از کسانی که شیعه بوده‌اند و نیز از کسانی که ظن شیعه بودنشان می‌رفته و همچنین کسانی که مطلبی درباره شیعه بودن آنها در منابع یافت نشده، اما میزان اردات آنها به اهل بیت (ع) از شیعیان کمتر نبوده است، مطلب داریم.

سرپرست گروه تدوین کتناب «شیعه شناسی» افزود: کتاب «شیعه شناسی» همچنین با شعرهایی از مولانا، حافظ، سعدی، فردوسی و جامی همراه است. همه این بزرگان به مذهب شیعه ارادت داشته‌اند و اصولاً من شاعر بزرگ و صاحب‌نامی را نیافته‌ام که به اهل بیت (ع) اظهار ارادت نکرده باشد.

تالیف «نقش ایرانیان در تمدن اسلامی» در پایان راه

وی همچنین از تلاش برای ترجمه این کتاب به زبان‌های دیگر از جمله عربی خبر داد.

ولایتی در ادامه به دیگر کتاب در دست نگارش خود یعنی «نقش ایرانیان در تمدن اسلامی» اشاره کرد و گفت: تالیف این کتاب به پایان رسیده است و امیدواریم به زودی منتشر شود.

کد خبر 1591407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha