۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۲۹

موحدمنش مدعی شد:

بیکاری 40 درصد فارغ التحصیلان مازندران/ ضرورت توجه به دانشجویان

بیکاری 40 درصد فارغ التحصیلان مازندران/ ضرورت توجه به دانشجویان

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: هم اکنون 40 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان در مقاطع مختلف بیکار هستند.

صادق علی موحدمنش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سفر سوم دولت به مازندران حدود 8.5 میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه واحدهای پیام نور استان و سه میلیارد تومان جهت راه اندازی پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه پیام نور مازندران اختصاص یافت.

وی افزود: نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به دانشگاه پیام نور سبب شد تا این مجموعه دانشگاهی، با تاکید بر استفاده از علوم مورد نیاز و بومی استان، در راستای اهداف توسعه ای مازندران گام بردارد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به اینکه این مجموعه دانشگاهی اکنون 25 درصد ظرفیت دانشجویی استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: کیفیت آموزشها در دانشگاه پیام نور افزایش یافته و بخش اعظمی از قبول شدگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاهها را دانشجویان پیام نور تشکیل می دهد.

موحدمنش با بیان اینکه در پنج سال آینده انتظار داریم هر واحد و مرکز دانشگاهی پیام نور در مازندران به عنوان کانون توسعه بومی و محلی عمل کند، افزود: بیش از دو هزار منبع مدون آموزشی و سرفصل های متعددی از سوی این دانشگاه و اساتید آن در استان تالیف شده است.

وی با اعلام اینکه دانشگاه پیام نور مازندران در چهار سال آینده پژوهش های اساتید و دانشجویان را به سمت فعالیت های کاربردی هدایت خواهد کرد، اظهار داشت: هنوز نتوانستیم دانش و اطلاعات علمی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را در جامعه عمل کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با بیان اینکه ایده های حمایت از کارآفرینی در بخش کشاورزی استان باید بارور شود، افزود: در صورت حمایت مدیران ارشد مازندران، دانشگاه پیام نور آمادگی دارد با خلق ایده های نو بخش عمده ای از فارغ التحصیلان بیکار بخش های مختلف دانشگاهی استان را شاغل کند.

وی از آمادگی این دانشگاه برای تدوین برنامه ده ساله آمایش استان مازندران خبر داد و گفت: می توانیم با اجرای این برنامه آمایشی، بخش کشاورزی را به سمت کارآفرینی اقتصادی درآوریم.

موحدمنش از روند فعلی توسعه صنعتی در مازندران ابراز ناخرسندی کرد و گفت: روش فعلی توسعه صنعتی استان مبتنی بر دانش قرن های 16 تا 18 بوده که اثرگذار در توسعه نیست.

وی افزود: باید زمینه ای فراهم کرد تا آینده توسعه مشاغل استان در بخش های کشاورزی و گردشگری هدایت شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به اینکه هم اکنون 40 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان، بیکار هستند، اظهار داشت: با تدوین اطلس سبز توسعه مازندران می توان این افراد فارغ التحصیل را به کارآفرین خلاق و اشتغال به کار تبدیل کرد.

موحدمنش در ادامه از برگزاری همایش تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی امسال توسط دانشگاه پیام نور مازندران خبر داد و گفت: جشنواره دانشجویان کارآفرین دانشگاه پیام نور برگزار می شود.
 

کد خبر 1591581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha