۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۰۱

رشید:

آموزش شوراهای شهر و روستا در دستور کار مسئولان قرار گیرد

آموزش شوراهای شهر و روستا در دستور کار مسئولان قرار گیرد

بیرجند - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان جنوبی بر آموزش شوراهای شهر و روستاهای استان به صورت مستمر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قهرمان رشید پیش از ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از شوراهای شهر و روستای استان، با اشاره به اینکه شواهای اسلامی شهر و روستاها باید نسبت به علوم روز مجهز شوند، اظهارداشت: در این راستا برگزاری دوره های آموزشی برای شورها به منظور افزایش دانش و آگاهی این افراد در دستور کار مسئولان اجرایی قرار گیرد.

وی با شاره به اینکه برخی از مشکلات و چالش های مناطق روستایی و شهری نیازمند بررسی و فعالیت های علمی است، تصریح کرد: در این زمینه باید شوراها نسبت به مطالعه و افزایش اگاهی های خود اقدام کنند.

رشید با بیان اینکه شوراها نمایندگان مردم در مناطق دوره افتاده هستند، افزود: هدف اصلی از تشکیل شوراها راه اندازی مجموعه هایی در راستای سرعت بخشیدن به امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با مشارکت همه جانبه مردم است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شوراها باید درراستای اجرایی کردن مشکلات مردم اقدام کنند، اظهارداشت: در این راستا باید فعالیت ها در حیطه وظایف شوراها پیگیری شده و از بررسی به امور خارج ازوظیفه قانونی خودداری کند.

وی با اشاره به اینکه باید نقاط قوت و ضعف شوراها در سطح شهر و روستاهای استان شناسایی شود، بیان کرد: نظارت و اجرا دو مقوله بسیار تاثیرگذار در رسیدگی به امور مردم است که باید مورد توجه شوراها قرار گیرد.

رشید با بیان اینکه برای تحقق امور باید از منافع شخصی پرهیز کرده و تنها به رسیدگی امور مردم توجه شود، تاکید کرد: با مشورت، تعامل و همدلی توسط شورا و دهیار باید مشکلات مردم شناسایی و براساس کار کارشناسی شده به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه از اندیشه، فکر، تجربه و علم و دانش سایر مردم نیز باید در تصمیم گیری ها استفاده بهیهنه شود، تصریح کرد: رفع مشکلات مردم نیازمند عزم همگتانی بوده و تنها با انجام فعالیت های فردی قابل رفع نیست.

استاندار خراسان جنوبی عدم هماهنگی و تبادل نگرش و تبیین امور را از جمله مشکلات شوراها عنوان کرد ویادآور شد: سرعت بخشیدن به امور و تبادل نظر بین شوراها و شهرداری ها راهکار مناسبی برای رفع آسیب ها و چالش های موجود خواهد بود.

در پایان این مراسم از 37 شورای شهر و روستای استان تجلیل شد.

کد خبر 1591680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha