۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۶:۱۴

پورمحمدی تاکید کرد:

برخورد جدی با مفسدان اقتصادی/ نظارت سازمان بازرسی بر 25 هزار معامله

برخورد جدی با مفسدان اقتصادی/ نظارت سازمان بازرسی بر 25 هزار معامله

بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با وجود اینکه قصد مچ گیری از کسی را نداریم اما مچ مفسدان اقتصادی و قانون شکنان را با قدرت می گیریم و در این راستا با هیچکس تعارف نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش "ارتقای سلامت اداری، بستر حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی " در بندرعباس، ایجاد فرهنگ تذکر در جامعه را ضروری دانست و عنوان کرد: تذکر به ارتقای سلامت اداری کمک می کند که باید در این راستا با نهادینه کردن فرهنگ تذکر، در راستای ایجاد سلامت در دستگاههای اجرایی حرکت کرد.

وی ادامه داد: ما با قانون شکنان هیچگونه تعاملی نداریم و تمامی تلاش خود را برای سلامت ادارات و مقابله با قانون شکنان و متجاوزان به بیت المال انجام می دهیم و با وجود اینکه بنای مچ گیری از کسی را نداریم اما مچ مفسدان اقتصادی و قانون شکنان را با قدرت می گیریم و در این راستا با هیچکس تعارف نداریم.

پورمحمدی تاکید کرد: مچ گیری از متخلفان و قاتلان افتخار و عبادت است چون اگر قانون شکنی و تخلف در جامعه رواج پیدا کند با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تاکید بر فراهم شدن بستر حمایت از تولید ملی برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ایجاد فرهنگ استفاده از محصولات داخلی در راستای حمایت از تولید ملی اقدامی ضروری است و دستگاههای نظارتی نیز باید برای تحقق این فرمان تلاش کنند.

پورمحمدی توجه به عدالت را در کنار توسعه کشور ضروری دانست و افزود: هدفمندی یارانه ها یکی از برنامه هایی بود که برای ایجاد عدالت اجرا شد اما به نوع اجرای این طرح انتقاداتی داریم که در این خصوص می توان بحثهای زیادی انجام داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به نظارت این سازمان بر 25 هزار معامله طی سال 90 اشاره کرد و بیان داشت: رسیدگی دقیق به شکایات یکی از برنامه های اصلی ما برای امسال است که برای آن سامانه ای طراحی شده و بنا داریم برای این کار سیستم سازی کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه قانون تنها ملاک و شاخص سازمان بازرسی است، تصریح کرد: ما به هیچکس اجازه نمی دهیم قانون را زیرپا بگذارد و فراتر از قانون حرف بزند و اگر قانون مخدوش شود فشار زیادی به کشور به خصوص به رده های مدیریتی کشور وارد خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به ضرورت فرهنگ سازی برای قانون مداری اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید شرایطی را ایجاد کنیم تا بدنه دستگاههای اجرایی کشور و مردم قانون را بپذیرند و آن را اجرا کنند که در این راستا رسانه ها نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: قانون ضعیف هم بسیار محترم است و باید اجرا شود اما ما تلاش خواهیم کرد که قوانین ضعیف را به مجلس اعلام کرده تا این قوانین اصلاح شوند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: جای بسی تاسف است که در کشورمان پرونده هایی با عددهای غیرقابل فهم موجود است که البته این مسئله بسیار دردآور است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه باید از این حوادث و اتفاقات عبرت بگیریم، تصریح کرد: انکار دمل های چرکی، زخم و عیب در جامعه بدتر از وجود آن است زیرا اگر قبولش نکنیم به دنبال درمان آن نیز نخواهیم بود.

وی بیان داشت: می دانیم که با بیان این مسائل افکار عمومی اعتمادش کم می شود، اما باید گفت و باید فهمید و برخورد جدی انجام داد تا به نتیجه لازم دست پیدا کرد.

پورمحمدی گفت: ما برای انتخاب بهترین مدیران خود در سازمان بازرسی به اصلاحات و تصمیمات مثبتی که آن مدیر در راستای صرفه جویی و جلوگیری از قانون گریزی انجام داده توجه خواهیم کرد و تعداد پرونده ها برای ما ملاک نیست.

کد خبر 1591721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha