۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۱۳

بهره برداری مجتمع های فرهنگی خراسان جنوبی نیازمند تامین بودجه ملی است

بهره برداری مجتمع های فرهنگی خراسان جنوبی نیازمند تامین بودجه ملی است

بیرجند - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث و بهره برداری از مجتمع های فرهنگی این استان نیازمند تامین اعتبارات ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، قهرمان رشید پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم نکوداشت عبدالعلی بیرجندی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی جزو استانهای فرهنگی و دانشگاهی کشور است، اظهارداشت: راه اندازی کتابخانه مرکزی و تالار بزرگ شهر از مهمترین پروژه های فرهنگی مورد نیاز این استان است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ها کمیسیون ماده 215 را اخذ کرده است، افزود: به دلیل حجم بالای پروژه اعتبارات استانی به تنهایی توان اجرای این پروژه ها را نداشته و باید در ردیف بودجه های ملی اعتبار برای این دو پروژه پیش بینی شود.

رشید ابراز امیداوری کرد: احداث پروژه کتابخانه مرکزی بیرجند در اولویت های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی خانه فرهنگ استان خبر داد و گفت: این پروژه نیز اعبتاری بالغ بر 400 میلیون تومان نیاز دارد، که 100 میبلیون تومان از اعتبارت استانی طی سال گذشته به این پروژه اختصاص یافته است.

وی همچنین به برگزاری چند ساله جشنواره قربان تا غدیر اشاره کرد و بیان داشت: راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره از انتظارات مردم استان بوده و باید این طرح نیز در ردیف بودجه قرار گیرد.

رشید با اشاره به اینکه علامه بیرجندی در عرصه های ریاضی، نجوم، فقه و اصول جغرافیا حکمت و دانش فراوانی داشته است، اظهارداشت: این عالم بزرگ در سطح بین الملل شناخته شده اما در سطح کشور ناشناخته باقیمانده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ا ینکه آثار علامه بیرجندی باید در بین نسل جوان تبیین و شناخته شود، یادآور شد: جمع آوری آثار این دانشمند در کشور و بهره برداری از آن نقش بسزایی در الگوگیری نسل امروز از این شخصیت برجسته علمی کشور دارد. 

کد خبر 1592260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha