۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۴۱

محبوبی عنوان کرد:

کشف 1170کیلو مواد فاسد در صومعه سرا/ چاه آب آشامیدنی وسط زمین کشاورزی!

کشف 1170کیلو مواد فاسد در صومعه سرا/ چاه آب آشامیدنی وسط زمین کشاورزی!

رشت - خبرگزاری مهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه سرا از کشف هزار و 170 کیلو مواد غذایی فاسد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید محبوبی امروز در نخستین جلسه شورای بهداشت شهرستان صومعه سرا اظهارداشت: آب آشامیدنی از اساسی‌ ترین نیازهای بدن است که در سلامت انسان نقش مهمی دارد از اینرو مسئولان باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: بر اساس بررسی ها آب آشامیدنی پنج روستای این شهرستان از قبیل ماتک، دوگور، تنیان، آسیاسر و دهنده فاقد کلر بوده و روستای صیقلان نیز دارای آب آشامیدنی کدر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان با اشاره به اینکه در شعاع 50 متری چاه آب آشامیدنی نباید کشاورزی انجام شود، گفت: متاسفانه چاه شماره شش آب و فاضلاب شهری صومعه سرا در وسط زمین کشاورزی قرار دارد که این امر باعث سرازیری آب، سم و کود کشاورزی به سفره ‌های زیرزمینی خواهد شد.

وی همچنین افزود: از 75 خانه بهداشت شهرستان صومعه سرا 71 واحد راه ‌اندازی و در سال جاری چهارخانه بهداشت نیز در روستاهای فشخام، سیاه درویشان، تنیان پائین و دهنده در حال ساخت است.

محبوبی گفت: دراین شهرستان مجوز تخریبی هشت خانه بهداشت بالای 30 سال گرفته شده است که مراکز بهداشت کسما و مرجقل در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه وجود زباله ‌های کنار خیابان را مشکل اساسی دانست و افزود: حمایت همه ‌جانبه مسئولان و مردم نقش مؤثری در جمع‌آوری زباله ها دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان صومعه سرا به بازدید از اماکن بین ‌راهی از شهریور ماه سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: تنها در ایام نوروز 33 واحد رستوران بین ‌راهی مورد بازرسی قرار گرفت که شش واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

وی یادآورشد: از هفت هزار و 577 مورد بازرسی انجام گرفته 623 بازرسی از نانوایی بود و 196 مکان متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

محبوبی تعداد نانوایی های متخلف را 12 مورد عنوان کرد.

کد خبر 1592374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha