۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۴۴

اخبار کوتاه خراسان جنوبی/

بهره برداری از سایت دائم ماهیرود/ بازدید مسئولان از هزار خانوار تحت حمایت امداد

بهره برداری از سایت دائم ماهیرود/ بازدید مسئولان از هزار خانوار تحت حمایت امداد

بیرجند - خبرگزاری مهر: بهره برداری از سایت دائم ماهیرود در هفته دولت امسال، بازدید مسئولان از یک هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد و .... از مهم ترین عناوین خبری خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری خراسان ‌جنوبی گفت: در حال حاضر 730 شورا با عضویت 2 هزار و 266 نفر در سطح استان فعالیت می ‌کنند.

 عبدالحسین شهابی در جمع شوراهای اسلامی درمیان اظهار داشت: از این تعداد 24 شورا شهری و روستایی، 19 شورای بخش، هشت شورا شهرستان و یک شورا استان است.

وی از فعال‌ سازی کمیته ‌های شوراها در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌‌ عنوان پل ارتباطی دولت و مردم و واقفان به ظرفیت‌های موجود در شهرها و روستاها نقش مؤثری در هدایت افکار عمومی برای تحقق منویات مقام عظمای ولایت دارند.

وی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال جاری ردیف اعتباری معادل هشت میلیارد تومان در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار خواهد گرفت که سهم شوراهای شهرستانی از این محل قابل پرداخت اختصاص خواهد یافت.

43 درصد جمعیت درمیان تحت پوشش بیمه روستایی هستند

سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه 43 درصد جمعیت مشمول شهرستان درمیان زیرپوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر هستند، گفت: از 6 هزار و 150 خانوار مشمول در شهرستان درمیان  دو هزار و 659 خانوار عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند.

محمود کاظمی با اشاره به شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اظهار داشت: سکونت در روستا و یا مناطق عشایری، انعقاد قرارداد و اعلام آمادگی برای پرداخت حق بیمه و دارا بودن حداقل 18 سال تمام سن و حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان از شرایط عضویت در صندوق است.

وی بیان کرد: در حال حاضر جمعیت روستایی و عشایری خراسان‌ جنوبی بالغ بر 78 هزار و 630 خانوار هستند که از این تعداد 40 هزار و 470 خانوار به عضویت صندوق بیمه روستایی و عشایری استان در آمده‌ اند.

وی گفت: صندوق بیمه عشایری با هفت کارگزار در سطح شهرستان درمیان فعالیت دارد.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری خراسان جنوبی گفت: تا پایان تیرماه سال جاری موافقتنامه پوشش جمعیت مشمول در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت صادر شده و تحت حمایت صندوق بیمه روستایی و عشایری قرار می ‌گیرند.

بازدید مسئولان خراسان ‌جنوبی از یک ‌هزار خانواده تحت حمایت امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان ‌جنوبی گفت: با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی طی سال گذشته از یک‌هزار و 761 خانواده تحت حمایت در قالب طرح مفتاح‌ ا‌لجنه بازدید شد.

محمد اکبری هدف از برگزاری طرح مفتاح‌الجنه را همنوایی و سرکشی از خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و معرفی جایگاه محرومان در نزد مسئولان نظام عنوان کرد.

وی افزود: طی سال گذشته مبلغ 893 میلیون ریال در سرکشی مسئولان از خانواده‌های تحت حمایت به آنان اهدا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی در مورد اولویت انتخاب افراد در طرح مفتاح ‌الجنه گفت: توسط کارشناسان این نهاد، خانواده‌های بیماران صعب ‌العلاج، سالمندان، ایتام بی ‌سرپرست و مجریان طرح‌های اشتغال شامل این طرح می ‌شوند و بسیاری از معضلات اجتماعی و اقتصادی محرومان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی رفع می‌ شود.

سایت دائم پایانه مرزی ماهیرود امسال آماده بهره برداری خواهد شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی گفت: سایت دائم پایانه مرزی ماهیرود با اعتبار بالغ بر 9 میلیارد تومان از سال 89 شروع شده و فاز اول آن شامل سالن تجاری، محوطه سازی و پارکینگها تا هفته دولت امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

مهدی حسینی اظهار داشت: در حال حاضر سایت موقت پایانه مرزی ماهیرود با استقرار تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط در محل، بیش از دو سال است که فعالیت رسمی خود را شروع نموده و اقدامات اداری و حمل و نقل در زمینه صادرات با کوتاهترین زمان ممکن انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: رونق حمل و نقل بین المللی و فعالیتهای اقتصادی در تجارت جهانی به اصل مهمی مثل موقعیت جغرافیائی مناطق بستگی زیادی دارد.

وی اضافه کرد: خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استانهای همجوار با کشور افغانستان از این موقعیت مهم برخوردار است و علاوه بر آن از مزیتهای بسیار خوبی در زمینه ترانزیت کالا ومبادلات تجاری در منطقه برخوردار است.

وی اظهار داشت: با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیائی مرزی استان با کشور افغانستان و سرمایه گذاری که کشور ایران در بخش ایجاد راه و احداث پایانه مرزی در ماهیرود انجام داده قطعا در آینده نزدیک شاهد فعالیتهای فوق العاده ترانزیتی در این مرز خواهیم بود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی گفت: در آینده با اجرایی شدن شبکه ریلی و اتصال محور شرق کشور از طریق ریل به داخل و سایر مرزهای خروجی کشور انجام حمل و نقل ترکیبی (ریلی و جاده ای) موجبات شکوفایی و رونق اقتصادی منطقه را مضاعف خواهد کرد.

کد خبر 1597771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha