۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۰۹

عرب به مهر مطرح کرد:

سرنوشت خیابان 36 متری شاهرود در انتظار تعامل ارتش و مدیریت شهری

سرنوشت خیابان 36 متری شاهرود در انتظار تعامل ارتش و مدیریت شهری

شاهرود- خبرگزاری مهر: اجرای طرح عمرانی خیابان 36 متری شاهرود در انتظار تعامل سازنده شهرداری شاهرود و نماینده ارتش در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر: وجود تصادفات متعدد در کمربندی داخل شهر شاهرود، سال 74 مدیران شهرداری این شهر را بر آن داشت تا میدان 7تیر و میدان حسینی این شهر را به یکدیگر متصل و با ایجاد بلوار 48 متری علامه مجلسی حجم ترافیک درون شهری و در نتیجه تعداد تصادفات را کاهش دهند.

قسمت‌های مختلف این پروژه بزرگ در زمان شهرداران مختلف انجام پذیرفت و سرانجام حدفاصل میدان 7تیر تا میدان ولایت(حدود 50درصد مسیر) در اسفند سال 1387 با حضور استاندار افتتاح شد، اما این پروژه فقط تا میدان ولایت ادامه پیدا کرده و نهایتا به بن‌بستی در میدان ولایت تبدیل شد که نه تنها مشکلات موجود را حل نکرد بلکه تعداد تصادفات در حد شرقی پادگان(جنب سیم‌خاردارهای پادگان لشگر58) مشکلات جدیدی را بوجود آورد.

البته از همان ابتدا، طراحان این پروژه با امیران وقت ارتش مستقر در لشگر 58 تکاور ذوالفقار رایزنی و پس از کش و قوس‌های متعدد سرانجام در 25 فروردین ماه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر آزادسازی زمین‌های حد شرقی پادگان بین امیر بابایی فرمانده وقت لشگر 58 تکاور ذوالفقار و شهرداری شاهرود منعقد شد.

به سراغ سخنگوی شورای شهر شاهرود رفتیم  تا  از چگونگی روند کار این پروژه باخبر شویم.


حسن عرب در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه شهرداری شاهرود با لشگر 58 تکاور ذوالفقار، شهرداری شاهرود مبلغ هفت میلیارد ریال وجه نقد به حسابی که ارتش معرفی کرده بود واریز کردیم و مقرر شد پاسخگوی معارضین زمین‌های این قسمتی که قرار است آزادسازی شود نیز باشد.

وی  افزود: بر این اساس دیوارکشی پادگان و انتقال تاسیسات لشگر به داخل پادگان نیز بعهده شهرداری واگذار و شهرداری  با صرف هزینه هنگفت اقدام به خاکبرداری، خاکریزی، زیرسازی و جدول‌گذاری آنجا کرد.

عرب در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که چگونه رضایت معترضان را بدست آورده اید اظهار داشت:  با مالکان املاک واقع در مسیر وارد مذاکره شدیم و حدود 20 میلیارد ریال برای شهرداری تعهد ایجاد کردیم.

سخنگوی شورای شهر شاهرود در رابطه با علت تعطیل شدن ادامه کار، افزود: پس از پایان دوره مسئولیت امیر سرتیپ دوم کریم بابایی فرمانده وقت لشگر 58 تکاور ذوالفقار، فرماندهان بعدی به بهانه اینکه فرمانده قبلی اجازه امضاء تفاهمنامه نداشته، از اجرای عملیات شهرداری جلوگیری کردند و تقاضای وجهی حدود پنج میلیارد ریال بر تفاهمنامه کردند که این درخواست از نظر شورا نه قانونی است و نه شرعی و هریک از طرفین ملزم به رعایت مفاد تفاهمنامه هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پس از پیگیری‌های فراوان در تاریخ 24 فروردین سالجاری و پس از گذشت یکسال از امضاء تفاهمنامه و پیشرفت فیزیکی 80 درصدی پروژه، با حضور نماینده مجلس، امام جمعه ، فرماندار، اعضای شورای اسلامی و شهردار شاهرود، جلسه مشترکی در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل و حسب پیگیری‌های کاظم جلالی و قول امیر سرتیپ دوم محبوب قربانی فرمانده لشگر 58 تکاور ذوالفقار از جانب امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  مقرر شد، نماینده تام‌الاختیار فرمانده کل ارتش به شاهرود عزیمت و موضوع حل و فصل شود.

عرب در پایان خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهرود به تمام تعهدات خود عمل کرده و انتظار دارد ارتش مردمی نیز به مفاد تفاهمنامه پایبند بوده و با اقدام شایسته خود کام مردم را شیرین کند.

کد خبر 1597827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha