۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۰۳

رازقی:

شهرک صنعتی شیلات در گلستان ایجاد می شود

شهرک صنعتی شیلات در گلستان ایجاد می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان شیلات ایران گفت: شهرک صنعتی شیلات در شمال گمیشان با رویکرد توسعه سایت میگو و با اهداف تولید خوراک، عمل آوری، بسته بندی و سایر فعالیت ها ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا رازقی صبح شنبه در نشست با استاندار گلستان افزود:  با توجه به راه اندازی سایت چهار هزار هکتاری میگوی گمیشان و توسعه آن در آینده تا 40 هزار هکتار باید فعالیت های بخش تولید میگو هدفمند باشد.

وی اظهار داشت: در این راستا طی این جلسه بر ایجاد مجتمع تحقیقاتی بزرگ جهت پایش کارها و انجام امور تحقیقاتی در زمینه میگو تاکید شد.

رازقی عنوان کرد: در زمینه ماهیان خاویاری با توجه به مصوبات هیئت دولت در جزیره آشوراده با رویکرد کشاورزی و گردشگری بحث ماهیان خاویاری در جزیره آشوراده و خلیج گرگان در دستور کار قرار داده شد تا تولید آبزیان به خصوص خاویار و گوشت آن صورت گیرد که این خود باعث اشتغال و در آمد زایی و تقویت اکوتورسیم منطقه می شود.

وی افزد همچنین برای تعداد 36 تعاونی که اعضای آن ها فارغ التحصیلان بخش کشاورزی هستند، زمین در اختیار آن ها جهت فعالیت در بخش میگو قرار داده می شود.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به کامل نبودن زیر ساخت های عمرانی و به دلیل عدم تامین اعتبار برای آن مقرر شد نشست مشترکی با حضور رئیس سازمان شیلات ایران، استاندار گلستان و مدیر کل شیلات استان در دفتر وزیر جهاد کشاورزی برگزار شود تا اعتبار مورد نیاز از محل توسعه بخش کشاورزی برای این مهم تامین شود. 
 

کد خبر 1605892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha