۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۱

آیت الله شبستری:

غفلت از یاد خدا آفتی برای سیر تکاملی انسان است

غفلت از یاد خدا آفتی برای سیر تکاملی انسان است

تبریز - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز با اشاره به فواید سنت حسنه اعتکاف گفت: اشتغالات روزمره دنیوی موجب غفلت از یاد خداست و غفلت از یاد خدا آفت و مانع بزرگی در سیر تکاملی انسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز چهارشنبه در جمع معتکفان مسجد جامع شهر تبریز افزود: عکوف در لغت به معنای انقطاع و دوری از ظواهر مادی است  و با رهبانیت اسلامی مترادف می شود.

آیت الله مجتهد شبستری در تبیین اصطلاحی عکوف گفت: عکوف در اصطلاح به معنای توقف در مساجد به قصد عبادت است و به قصد ترک کلی دنیا به خاطر سیر و سلوک نیست.

وی با اشاره به اهمیت نوافل روزمره گفت: هیچ مومنی به خدا تقرب پیدا نمی کند مگر به وسیله انجام فرایض واجبات که وظیفه همه مسلمانان است.

آیت الله شبستری در ادامه سخنان خود گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای محاسبه سالانه نفس است و چه بهتر این محاسبه در ماه رجب ، ماهی که رحمت الهی سرازیر است انجام شود.

خطیب نماز جمعه تبریز مصادف شدن ایام البیض اعتکاف امسال با سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره)را بدون حکمت ندانست و گفت: باید علاوه بر توجه به بینش سیاسی امام راحل به بعد عبودیت و بندگی امام راحل نیز توجه شود. 

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه سخنان خود افزود: امام خمینی (ره)تنها کسی بود که توانست مفاتیح را به صورت کاربردی در جامعه اسلامی پیاده کند.

امام جمعه تبریز در پایان معتکفان را به دعاهای عمومی دعوت کرد و گفت: از خواندن دعاهای عمومی غفلت نکنید چون نفس های شما معتکفان کارساز هستند  یکی از مهمترین عوامل حفظ نظام اسلامی همین دعاهای شما هستند .

کد خبر 1619915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha