۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵

11 هزار تن کود ازته در خراسان جنوبی توزیع می شود

11 هزار تن کود ازته در خراسان جنوبی توزیع می شود

بیرجند - خبرگزاری مهر: سرپرست شرکت های خدماتی حمایتی سازمان جهادکشاوزی خراسان جنوبی گفت: سهمیه این استان در توزیع کود ازته بیش از 11 هزار تن در سال جاری اعلام شده است.

علی حسینی در گفتگو با مهر، با اشاره به سهمیه اعلام شده کودهای کشاورزی در سال جاری، اظهارداشت: براساس سهمیه بندی اعلام شده از سوی وزرات کشاورزی 11 هزار و 447 تن انواع کود ازته ، 9 هزار و 276 تن پتاسه و سه هزار و 542 تن پتاسه در سال جاری برای استان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه کودهای کشاورزی براساس سهم کشت بهاره و مرحله ای اعلام می شود، عنوان کرد: در این راستا 171 درصد سهمیه کود ازته در استان از ابتدای امسال تاکنون توزیع شده است.

سرپرست شرکت های خدماتی حمایتی سازمان جهادکشاوزی خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین 122 درصد از سهمیه کود فسفاته استان در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، بیان داشت: در حال حاضر مشکلی برای توزیع کود در استان وجود نداشته و در صورت تقاضا از سوی کشاورزان، میزان مورد نیاز تامین خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته 17 هزار و 650 تن انواع کودشیمیایی در خراسان جنوبی توزیع شده است، افزود: در این راستا 12 هزار و  650 تن ازته، چهار هزار و 345 تن فسفاته و 10 هزار و 48 تن کود ماکرو در سطح استان توزیع شده است.

سرپرست شرکت های خدماتی حمایتی سازمان جهادکشاوزی خراسان جنوبی تهیه و توزیع بذر در استان را از مهمترین وظایف این شرکت های خدماتی ذکر کرد و گفت: بذر جو و تریتیکاله یک هزار و 352 تن تولید و به فروش رسیده است.

کد خبر 1630801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha