۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۶

در جلسه علنی مجلس؛

نایب رئیس مجلس خواستار افزایش مدارس غیر دولتی شد

نایب رئیس مجلس خواستار افزایش مدارس غیر دولتی شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش خواست تا به منظور ایفای هر چه بهتر نقش آموزش و پرورش در مدارس، زمینه حضور مدارس غیر دولتی را ارتقاء بخشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه که موضوع آموزش و پرورش و تحولات آن به بررسی گذاشته شد پس از سخنان حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دغدغه مجلس شورای اسلامی ارتقاء شان علمی، اخلاقی و همچنین حفظ منزلت اجتماعی آموزگاران است.

وی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آماده است تا با همه توان آموزش و پرورش را همراهی کند تا خروجی های آن از نظر فنی، آموزشی و اخلاقی ارتقاء یابد.

وی خطاب به حاج بابایی گفت: هر قدر امکان دارد زمینه حضور مدارس غیر دولتی را ارتقاء بخشید. هر قدر حضور مدارس غیر دولتی افزایش یابد مدارس دولتی بهتر می توانند رسالت خود را انجام دهند.

حاجی بابایی پس از سخنان ابوترابی فرد در خصوص دغدغه نمایندگان نسبت به آموزش گروه پیش دبستانی و مکان های در نظر گرفته شده برای آنان توضیحاتی داد و گفت: طبق قانون مصوب مجلس، پیش دبستانی ها جزو غیر دولتی ها هستند. کاری که تا کنون در کشور انجام می شده این بوده که برخی از آنها زیر نظر بهزیستی کار می کند و برخی دیگر مراکز جداگانه دارند. آنها که در مدارس دولتی هستند کلاس های اجاره ای در اختیارشان قرار داده می شود.

وی ادامه داد: ما به همه مدیران کل کشور اعلام کرده ایم که اگر در نوبت صبح کلاس برای اجاره پیش دبستانی ها ندارند در نوبت بعد از ظهر از این امکان استفاده کنند.

ابوترابی به دلیل تقاضای تعداد زیادی از نمایندگان برای بیان نقطه نظراتشان در خصوص مسائل و مشکلات آموزش و پرورش به آنان وعده داد که وزیر یک جلسه در کمیسیون آموزش و تحقیقات با نمایندگان خواهد داشت و در جلسه دیگری نیز که در کمیسیون تلفیق برگزار می شود پاسخگوی نمایندگان مجلس خواهد بود.

کد خبر 1633732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha