۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۵

در آستانه روز ملی خراسان رضوی/

جشنواره استانی مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان در نیشابور آغاز شد

جشنواره استانی مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان در نیشابور آغاز شد

مشهد - خبرگزاری مهر: سی امین دوره جشنواره فرهنگی هنری 1500دانش آموز منتخب خراسان رضوی "یادواره سال تولید ملی" در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جشنواره که آغاز شد، گفت: برگزاری مسابقات دانش آموزی فرصتی مغتنم برای کشف استعدادهای نسل جوان و بستر سازی بروز آن است.

محمد اورعی غلامی افزود: به تعبیر زیبای رهبر انقلاب،هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست و منتخبین طی سه روز فعالیت اردویی به رقابتی سالم در عرصه های ادبی،هنرهای دستی و تجسمی،هنرهای آوایی و نمایشی می پردازند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان هنرمند و منتخب بایستی از این استعداد خدایی برای رسیدن به کمال سود جویند.

وی با بیان اینکه مسابقاتی مورد تایید آموزش و پرورش است که نسل جوان را به سوی خوبیها و ارزشهای اسلامی سوق دهد،اظهار داشت: در سند تحول بنیادین نگاه عمیقی به انجام مسابقات شده است چرا که به لحاظ معنوی و علمی برای آینده دانش آموزان بسیار کارساز است.

غلامی انجام مسابقات دانش آموزی را از جهت بروز استعدادها،رقابت سالم و منطقی در حوزه های مختلف آوایی،هنرهای نمایشی واجرای کارهای گروهی، آماده سازی نسل فردا برای زندگی خواند و گفت: به این ترتیب استعدادهای برتر به کشور معرفی شده و زمینه های رشد بیشتر فراهم می شود.

وی از جوانان هنرمند استان خواست به ترفندهای دشمنان ایران که از ابزار هنر برای سقوط فکری آنان استفاده می کنند، دقت وافر داشته باشند.

وی افزود: با یک اثر هنری قوی مثل قطعه شعری نافذ یا داستانی اثر گذار می توان زیباییها را به تصویر کشید و همیشگی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان حوزه هنر و فرهنگ با تاسی به معنویت و علم به موفقیت کامل دست یابند.

وی تصریح کرد: ارایه آثار برتر دانش آموزان هنرمند بخشهای مختلف جامعه را با توانمندی آنان آشنا ساخته وجوانان؛ سفیران خوبی برای انتقال مبانی تربیتی و ارزشی نظام باشند.

گفتنی است در این مراسم گروههای سرود محلی قوچان و عوامل اجرایی اردوگاه ،به اجرای برنامه های شاد پرداختند و در پایان برگزیدگان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

کد خبر 1636542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha