۷ تیر ۱۳۹۱، ۲۱:۰۰

بهبودیافتگان و تارکان اعتیاد به موامخدر در اردبیل تجلیل شد

بهبودیافتگان و تارکان اعتیاد به موامخدر در اردبیل تجلیل شد

اردبیل - خبرگزاری مهر: بهبود یافتگان و تارکان اعتیاد مواد مخدر همزمان با هفته مبارزه با این بلای خانمانسوز با برگزاری مراسمی در سالن فدک اردبیل تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از این افراد  گفت: در حال حاضر 1.5 درصد جمعیت این استان مطابق با آمارهای جمع آوری شده گرفتار اعتیاد هستند.

رویا احمدیان با اشاره به عواقب اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی اعتیاد نه تنها خود فرد بلکه تمامی افراد خانواده و جامعه تصریح کرد: ضروری است نهادهای مسئول با بسیج نیروهای خود در مبارزه با مواد مخدر جدی عمل کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 18 مرکز درمانی ترک اعتیاد و پنج مرکز معالجه سرپایی برای ترک اعتیاد معتادان فعال شده است، افزود: طی سال گذشته سه هزار نفر در این مراکز تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان علاوه بر این تعداد هزار نفر در کمپهای ترک اعتیاد بستری شدند.

احمدیان با اشاره به تدوین سند مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: این سند می تواند با مشخص کردن برنامه های تمامی نهادهای مسئول راهگشای مبارزه با این معضل اجتماعی بوده و زمینه کاهش اعتیاد را در جامعه فراهم کند.

بهره مندی تارکان اعتیاد از آموزشهای فنی و حرفه ای و تسهیلات بانکی

همچنین در این مراسم دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از آمادگی مراکز فنی و حرفه ای استان برای آموزش فنون مختلف به بهبود یافتگان اعتیاد خبر داد.

الله شکر فخیمی عنوان کرد: به جهت تشویق و بازگرداندن معتادان به آغوش جامعه در نظر داریم آموزشهای لازم را برای کسب تخصص و مهارت برای بهبود یافتگان و تارکان در مراکز فنی حرفه ای پیاده کنیم.

وی متذکر شد: این آموزشها همراه با اعطای گواهینامه و وام تسهیلات خود اشتغالی خواهد بود و زمینه استفاده از بیمه و وام را برای تارکان اعتیاد فراهم خواهد کرد.

در پایان این مراسم با اهدای جوایزی از تارکان اعتیاد تجلیل و تقدیر شد.

کد خبر 1637094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha