به گزارش خبرنگار مهر، علی علایی بعدازظهر پنجشنبه در جمع فیلمسازان شرکت کننده در جشنواره فیلم و عکس دنا افزود: امروز در تیتراژ فیلمها با بی سلیقگی مواجه هستیم و تنها تعداد محدودی از فیلمسازان ما در چند سال اخیر به این امر بها داده اند.
وی تیتراژ را دعوتنامه ای برای آغاز فیلم دانست و بیان داشت: تیتراژ می تواند نمادی از پیامی باشد که در فیلم نهفته است.
این منتقد سینمایی اظهار داشت: با اشاره به نقش فیلمنامه در یک فیلم مستند، افزود: یک فیلم مستند حداقل باید طرح ساده یک فیلم نامه را داشته باشد.
وی تاکید کرد: در سینمای ایران کمتر اتفاق می افتد که یک فیلم مستند فیلم نامه داشته باشد و این ضعف بزرگی در این سینماست.
علایی اظهار داشت: داشتن فیلمنامه در یک مستند کشش و جاذبه ای برای بیننده برای دیدن فیلم ایجاد می کند و در مستند حتما باید نوعی از روایت لحاظ شود.
رئیس انجمن منتقدان ایران همچنین با اشاره به نقش تصویر در فیلم گفت: مستند صرفا ثبت یک واقعیت نیست و زیبایی تصویر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
علایی تصریح کرد: نوع نگرش فیلمساز و زیبایی شناسی او می تواند در خلق تصاویر گیرا نقش مهمی ایفا کند.
چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سیبنمای جوان با نام دنا از 19 تا 22 تیرماه با حضور 12 استان کشور در یاسوج برگزار شده است.
نظر شما