۲۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۸:۴۳

امراللهی بیان کرد:

پذیرش بیش از 9 هزار ایده در جشنواره ملی ایده های برتر

پذیرش بیش از 9 هزار ایده در جشنواره ملی ایده های برتر

قم – خبرگزاری مهر: رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: در نهمین جشنواره ملی ایده های برتر حدود 9 هزار و چهار ایده پذیرش شده و در مرحله داوری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی امر اللهی  ظهر سه شنبه در چهارمین هم اندیشی مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی در پارک علم و فناوری قم که با حضوردکتر محمد جواد قاسمی، مدیرکل تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد گفت: جشنواره ایده های برتر از سال 81 در استان یزد در قالب استانی در دو زمینه بیو تکنولوژی و IT آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سال 90 جنبه ملی پیدا کرده است، گفت: در نهمین جشنواره ایده های برتر در زمینه های عمده کشاورزی، بیوتکنولوژی، IT، نانو، معماری و علوم انسانی بیش از 9 هزار ایده پذیرفته شد که از این میان 10 نفر برگزیده و توسط معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تقدیر شدند.
 
ایده های علوم انسانی باید ارتقا پیدا کنند
رئیس پارک علم و فناوری با ابراز تاسف از اینکه ایده هایی که عموما  در زمینه علوم انسانی به جشنواره ارسال می شود، از کیفیت خوبی برخوردار نیست، اظهار داشت: به نظر می رسد با برگزاری جشنواره ملی کاربردی سازی یافته های علوم انسانی که به همت مرکز رشد علوم انسانی تابعه پارک علم و فناوری قم برگزار خواهد شد، شاهد ارتقا کیفی ایده های علوم انسانی باشیم.
 
امراللهی با تاکید براینکه قم جایگاه خوبی برای رشد و توسعه ایده های علوم انسانی است، گفت: در نظر داریم در صورت تصویب جشنواره ایده های برتر را به صورت منطقه ای برگزار کرده و هر منطقه براساس تخصص و استعدادی که دارد مدیریت پذیرش و داوری ایده ها را برعهده بگیرد.
 
جشنواره ایده های برتر منطقه ای و دوسالانه می شود
وی با اشاره به اینکه شهر قم مسئول پذیرش ایده های علوم انسانی خواهد شد، افزود: به دلیل اینکه بتوان روی ایده های دریافتی از متقاضی به صورت کیفی و ارزشی کارشود، در نظر داریم از سال 92جشنواره ایده های برتر را سالانه  به صورت منطقه ای و هر دو سال یکبار در سطح ملی برگزار کنیم تا ایده های بکر و در عین حال کارشناسی شده منطقه ای وارد جشنواره ملی شود و قابلیت تجاری داشته باشد.
 
رئیس پارک علم و فناوری یزد با تاکید براینکه کاربردی سازی و تجارت رویه اصلی و مهم مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است، گفت: تنها زمانی ایده های علوم انسانی به محصول با قابلیت کاربردی می رسند که وارد چرخه صنایع فرهنگی شود.
 
علوم انسانی توانایی اشتغال زایی بالایی دارد
دبیر جشنواره ملی ایده های برتر کشور با بیان اینکه برخلاف تصور بسیاری علوم انسانی قابلیت و استعداد فراوانی در اشتغال زایی و درآمد زایی دارد، گفت: یکی از درآمدهای سودآور و مهم کشورهای پیشرفته تمرکز بر صنایع فرهنگی مانند گردشگری، سینما، سرگرمی ها و اسباب بازی های متنوع، با خوراک و اندیشه های تولید خودشان است که در کشور ما به این مسائل توجه نمی شود.
 
قم باید محور شبکه فناوری نرم کشور شود
امراللهی از ورود پارک علم و فناوری قم به شبکه فناوری نرم در کشور استقبال و حمایت کرد و افزود: قم با ظرفیت های فرهنگی و دینی بالقوه ای که دارد می تواند، فراورده های فرهنگی سالم و صالح تولید و با بسته های متنوع فرهنگی که کشورهای غیر اسلامی به ما تحمیل می کنند، مبارزه کند.
کد خبر 1652577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha