۲۲ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۴

مومنی:

راه اندازی سایت پنج زبانه گردشگری در گلستان

راه اندازی سایت پنج زبانه گردشگری در گلستان

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان گفت: به زودی سایت پنج زبانه گردشگری دراستان گلستان، راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مومنی افزود: نظر به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت جذب گردشگران خارجی به استان گلستان و معرفی هر چه بهتر جاذبه های گردشگری این استان، راه اندازی سایت 5 زبانه گردشگری ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: فارسی، انگلیسی، عربی، روسی و ترکی استانبولی از زبان های د رنظر گرفته شده دراین سایت خواهد بود.

وی به راه اندازی این سایت همزمان با جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان اشاره داشت و برپایی تورهای مجازی دراستان را از برنامه های این سایت عنوان کرد و گفت: با توجه به ضرورت آشناسازی گردشگران با جاذبه های این استان به ویژه برج قابوس که به ثبت جهانی رسیده، برپایی این تور مجازی در استان می تواند در جذب گردشگران خارجی به استان موثر باشد.

مومنی همچنین در ادامه اذعان داشت: یکی از انگیزه های سفر برای گردشگران، ارائه بسته ها و پکیج های گردشگری ارزان قیمت است که دراین راستا واحدهای اقامتی این استان نسبت به ارائه تخفیفات ویژه اقدام خواهند کرد.  
 
تشکیل کمیته صادرات و تدوین عملیات اجرایی صادرات در استان گلستان

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان گفت: این کمیته با هدف توسعه و گسترش صادرات محصولات صنایع دستی و تدوین عملیات اجرایی دراین راستا تشکیل شده و طرح توجیهی صادرات صنایع دستی استان در این کمیته با بررسی اهداف، چشم اندازها و راهبردهای توسعه و...   تدوین شده است.

قربان عباسی در ادامه اذعان داشت:  شورای حمایت از توسعه صادرات صنایع دستی استان نیز دراین راستا تشکیل شده که متشکل از مسئولان، اساتید و بازرگانان صنایع دستی است و پرسش نامه صادراتی صنایع دستی استان نیز جهت ارائه به بازرگانان صنایع دستی تنظیم شده است.

رئیس این کمیته همچنین افزود: نشست هم اندیشی در اداره گمرکات اینچه برون جهت بررسی چگونگی ورود و خروج کالاهای صنایع دستی و بررسی آمار گردشگران داخلی و خارجی برگزار شده و پیگیری های لازم جهت ایجاد یک پایگاه نظارتی از اداره کل در مرز اینچه برون با حضور کارشناسان جهت کنترل کیفی وکمی صادرات صنایع دستی، اطلاع رسانی و گرفتن آمار دقیق گردشگران به عمل آمده است.
کد خبر 1671364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha