۴ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۲۶

گزارش خبری/

فروشندگان سیار معضل جدید شیراز/ وانتهایی که ماهی می فروشند

فروشندگان سیار معضل جدید شیراز/ وانتهایی که ماهی می فروشند

شیراز - خبرگزاری مهر: چند سالی است که شهروندان شیرازی درگوشه وکنار شهر و گاهی معابر اصلی با معضل فروشندگان سیاری مواجه می شوند که با خودروی خود میوه، ماهی و سایر موادغذایی را عرضه می کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر، این نوع ازفروشندگان اگر چه در ظاهر مواد عرضه شده راب ه قیمت کمتر به شهروندان ارائه می دهند امادر کنار این موضوع مشکلات فراوانی را نیز در شهر ایجاد می کنند.

ایجاد ترافیک فراوان، خطر تصادف به علت پارک نامناسب اتومبیل توسط خریداران، عرضه میوه به صورت مخلوط و گاهی پلاسیده و غیره از جمله مشکلاتی است که به واسطه حضور این فروشندگان گریبان گیر شهروشهروندان می شود.

البته فروشندکان سیار این روزها با یخچال دار کردن وانتهای اقدام به فروش ماهی و میگو نیز می کنند که معلوم نیست این مواد غذایی تخت چه شرایط بهداشتی عرضه می شوند.

از سوی دیگر بیشتر افرادی که با وانت اقدام به فروش موادغذایی می کنند شغل و درآمد دیگری برای تامین معاش خانواده ندارند و ناچار هستند که با خرید روزانه بار از کشاورزان وعرضه در خیابانهای شهر زندگی روزمره سپری کنند وتوقیف خودرو آنها باعث می شود تا مشکلات فراوانی در زندگی این گروه از افراد ایجاد شود.

در کناراین موارد باید به ضرر و زیان مغازه داران میوه فروش که عوارض و مالیات می پردازند نیز توجه کرد زیرا حضور فروشندگان سیار بر میزان فروش ودرآمد این قشر نیز تاثیر گذاراست.

جمع آوری و ساماندهی وانت های عرضه کننده مواد غذایی این روزها برعهده شهرداری است اما این ارگان نیزبامشکلات و معضلات بسیاری مانند درگیری فروشندگان با مامورین شهرداری و... روبرو هستند.

برخورد با فروشندگان  سیاروظیفه پلیس راهور است

 معاون اجرایی شهرداری شیراز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت:براساس آیئن نامه امور خلافی مصوبه سال 90 خودروهای که در معابر اقدام به خرید و فروش میوه و تربار، سایر اشیاء می کنند متولی جریمه آنها پلیس راهور است که باید این افراد را 40 هزار تومان جریمه کند.

رمضان امینی اضافه کرد: پلیس راهور تاکنون درزمینه برخورد با فروشندگان سیار موادغذایی همکاری های مناسبی را با شهرداری شیراز انجام داده اما متاسفانه این اقدامات بازدارنده نبوده و باز هم این افراد فعالیت خود را ادامه می دهند.

وی افزود: طی هفته گذشته دادستان  شیراز با ارسال نامه ای به پلیس راهورخواستار پیگیری بیشتر واقدامات گسترده تر در این زمینه شده است.

معاون اجرایی شهرداری شیراز تصریح کرد: در کنارهمکاری های انجام شده توسط پلیس شهرداری شیراز نیزبا دو دستگاه جرثقیل اقدام به حمل وانت های متخلف به پارکینگ می کند.

عکس تزئینی است

امینی ادامه داد: در این زمینه از ابتداییسال تاکنون 150 خودرو به پارکینگ منتقل شده اندودر 200 مورد نیز گواهینامه رانندگان و کارت خودروی آنها ضبط شده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته به دلیل ایجاد سایت های بیشتر عرضه میوه و ترباردرشهر شیراز مشکلات ناشی از تردد فروشندگان سیارکمتر شده اما هنوز هم نیاز به اقدامات بیشتری درزمینه ساماندهی این قشراست.

معاون اجرایی شهرداری شیراز تاکید کرد: مشکلات مریوط به فروشندگان سیارهمیشه با برخورد خشن حل نمی شود بلکه باید عوامل مختلف مانند مردم، دستگاههای ناظر،سازمان های متولی، سازمان های عرضه وتوزیع کننده میوه و تربارنیز در این زمینه همکاری کنند تا شاهد حل مناسب این معضل در شهر شیراز باشیم.

ایجاد چهارسایت جدید برای ساماندهی فروشندگلن سیار

 رئیس سازمان میادین ومشاغل شهرداری شیراز نیز دراین زمینه به خبرنگار مهر بیان داشت: برای حل معضلات به وجود آمده توسط فروشندگان سیار شهرداری شیراز تاکنون هشت سایت در مسیرهای رحمت درکی، محراب، باهنر،پایگاه، شریف آباد، تخت جمشید، صنایع، باغ جنت ایجاد کرده است که بیش از 200 وانت در آنها ساماندهی شده اند.

سعید دبیری ادامه داد: براساس دستور شهردار شیراز به زودی چهارسایت جدید با فضاهای بیشتر ودر مجموع ظرفیت گنجایش 130 وانت ساماندهی می شوند تا شاهد کاهش حضور فروشندگان سیار درمعابرباشیم.

وی عنوان کرد: بیشتر سایت های ذکر شده همیشه به طور کامل پر هستند اما  در برخی موارد نیز شاهد هستیم که افراد برای افزایش سود خود در مکان های تعریف شده حضور پیدا نمی کنند.

رئیس سازمان میادین ومشاغل شهرداری شیراز یادآور شد: تعریف و ایجاد سایت های جدید ساماندهی فروشندگان سیاربا در اختیار گذاشتن زمین به راحتی قابل حل است اما مسئولان در کنار این موضوع باید به مغازداران میوه فروش نیز توجه کنند تا حق کسی ضایع نشود.

مشکلات فروشندگان سیار و معظلاتی که این افراد در سطح شهربوجود می آورند علاوه بر ایجاد نا رضایتی دربین شهروندان چهره شهر رانیز نازیبا می کند ازاین رو لازم است تا مسئولان برای رسیدگی بیشتر به این موضوع تصمیمات جدی تراتخاد کنند که باعث رضایتمندی تمامی افراد درگیر دراین موضوع شود.

کد خبر 1678226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha