۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۰۶

اخبار علوم پزشکی زاهدان/

مهلت انتخاب پزشک خانواده در سیستان و بلوچستان تا 31 شهریور ماه تمدید شد

مهلت انتخاب پزشک خانواده در سیستان و بلوچستان تا 31 شهریور ماه تمدید شد

زاهدان - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده سیستان و بلوچستان گفت: مهلت انتخاب پزشک توسط سرپرستان خانوارها تا 31 شهریور ماه در تمامی شهرهای استان تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید محمدی اظهار داشت: تاکنون 20 درصد از خانواده ها در استان پزشک خانواده خویش را انتخاب کرده اند که با توجه به نزدیک شدن به زمان انجام ویزیت رایگان و تشکیل پرونده سلامت افراد، لازم است سرپرستان خانوارها هر چه سریعتر با در دست داشتن کارت ملی و کد پستی به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خویش مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه هر پزشک خانواده دو هزارو 500 نفر را تحت پوشش خدمات درمانی و سلامت قرار می دهد، گفت: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از مردم شهرستان های کنارک و سراوان پزشک خانواده خویش را انتخاب کرده اند و تعداد افراد تحت پوشش پزشکان به حد نصاب500 نفر رسیده است ویزیت رایگان در این دو شهرستان از امروز آغاز شد.

وی افزود: در تلاشیم هر دو هفته انجام ویزیت رایگان در یکی از شهرستان های تحت پوشش این برنامه در استان آغاز شود.

بهره برداری از خوابگاه 500 نفره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در هفته دولت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: خوابگاه 500 نفره دانشجویی این دانشگاه به عنوان یکی از پروژه های مهر ماندگار، هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

منصور شکیبا گفت: این خوابگاه در چهار بلوک و با هفت هزار و 532 مترمربع زیربنا هم اکنون آماده بهره برداری است.

وی افزود: برای بهره برداری از این طرح تاکنون 51 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: 9 طرح از طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در قالب مهر ماندگار در فواصل زمانی مختلف پس از تکمیل و تجهیز تا سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت: خدمات بهداشتی و درمانی در شمال استان توسط دانشگاه علوم پزشکی زابل و در مرکز و جنوب استان توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به هم استانی ها ارائه می شود.

پیشرفت 80 درصدی احداث بخش سوختگی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: بخش سوختگی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) با 80 درصد پیشرفت فیزیکی یکی از طرح های مهر ماندگار این دانشگاه است.

اسحقعلی صابری بیان داشت: عملیات احداث این بخش، در مجموعه بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان با چهار هزار 500 متر مربع زیربنا در سه فاز از سال 1387 آغاز شده است.

وی گفت: تاکنون برای اجرای عملیات ساختمانی بخش سوختگی بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان 27هزار و 667میلیون ریال هزینه شده که هنوز 24هزار و 83میلیون ریال دیگر نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت بهره برداری از این بخش در ارتقای خدمات رسانی مطلوب به هم استانی ها افزود: افزایش امکانات و ارتقای رضایتمندی مراجعان دو عاملی است که با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.

وی با بیان اینکه این طرح یکی از 9 طرح مهر ماندگار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است، ابراز امیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبارات، این بخش در نیمه دوم سالجاری تکمیل، تجهیز و به بهره برداری برسد.

تامین اعتبار ارائه کارت رایگان پیگیری درمان به بیماران نیازمند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: به تمامی بیماران نیازمندی که در دور سوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، درخواست کمک هزینه درمان ارائه داده بودند کارت رایگان پیگیری درمان ارائه می شود.

مصطفی دهمرده ای گفت: بیماران با دریافت این کارت می توانند به بیمارستان های استان مراجعه و از درمان رایگان بیماری خود بهره مند شوند.

وی افزود: تاکنون سه هزارو 500 نامه درخواست درمان توسط دفتر پیگیری مصوبات سفر ریاست محترم جمهور در استانداری سیستان و بلوچستان به این دانشگاه ارسال شده است.

وی بیان داشت: پس از انجام کار کارشناسی و بررسی درخواست ها اقدام لازم انجام و تمامی نامه ها به بیمارستان ها ارجاع شد.

وی گفت: از ابتدای مرداد ماه با تصویب ارائه کمک هزینه درمان برای 30 نفر نیز کارت پیگیری درمان رایگان صادر شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به موجود بودن شماره های تلفن افراد درخواست کننده، پس از صدور کارت درمان رایگان با آنان تماس گرفته می شود.

وی اظهار داشت: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 8-3414552 داخلی 1253 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 1680219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha