۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۳۴

اصلانی:

اصناف بزرگترین سرمایه اجتماعی/ فعالیت 156 هزار واحد صنفی در غرب استان تهران

اصناف بزرگترین سرمایه اجتماعی/ فعالیت 156 هزار واحد صنفی در غرب استان تهران

شهریار - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از اصناف به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور نام برد و از فعالیت 156 هزار واحد صنفی در غرب استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ناصر اصلانی ظهر دوشنبه در همایش پلیس، امنیت و اصناف شهرستانهای غرب استان تهران که با حضور نوده فراهانی رئیس شورای اصناف کشور، سرهنگ هلالی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، سرهنگ لطیفی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی غرب استان تهران، ائمه جمعه و سایر مسئولان شهرستان شهریار برگزار شد، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به عنوان بزرگترین تهدید برای مقاصد شوم استکبار جهانی محسوب می شود و دشمنان از ایران اسلامی احساس خطر میکنند چراکه انقلاب اسلامی ایران ریشه بسیاری از بیداریهای اسلامی در سراسر جهان است.

وی ادامه داد: از اینرو دشمن درصدد است با شیوه های مختلف امنیت داخلی کشور را بر هم زند و با انحراف افکار عمومی جهان سعی در منزوی کردن ایران اسلامی دارد، اما نیروی انتظامی با هوشیاری و کوشش بی وقفه در جهت فراهم آوری امنیت و نظم عمومی در کشور تلاش می کند.

لزوم تعامل دوسویه بین پلیس و نهادهای اجتماعی به ویژه اصناف

این مسئول عنوان کرد: در راستای برقراری هرچه بهتر نظم و امنیت در جامعه، باید بین پلیس و دستگاه ها، نهادها، ادارات و سازمانها، اصناف، کسبه، بازاریان و... تعامل و همکاری وجود داشته باشد چراکه کنترل و پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم و ناامنیها در گرو همکاری مردم و ادارات با پلیس است.

اصلانی گفت: در حال حاضر دشمن به این نتیجه رسیده است که نمی تواند از طریق تجهیزات سخت افزاری به جنگ با ایران بپردازند به همین دلیل به تحریمهای مختلف روی آورده است و در این میان با توجه به تحریمهای اقتصادی دشمن علیه ایران، اصناف مسئولیت خطیری بر عهده دارند و می توان گفت که اصناف در خط مقدم جبهه مقابله و مبارزه با تحریمهای اقتصادی دشمن قرار دارند.

اصناف بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور هستند

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران بیان کرد: دشمنان به دلیل هراس از قدرت و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی،  قصد دارند به چرخه اقتصادی کشور ضربه وارد کنند و با اعمال تحریمهای گوناگون درصدد رسیدن به این هدف شوم خود هستند.

وی با اشاره به شعار امسال نیروی انتظامی مبنی بر سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما، ادامه داد: سرمایه اجتماعی ملی، کلید پیروزی در برابر دشمنان است و امروز اصناف یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی کشور محسوب می شوند چراکه اصناف بنیادی ترین عامل در ایجاد توسعه اقتصاد پایدار هستند.

فعالیت 156 هزار واحد صنفی در غرب استان تهران

این مسئول افزود: بنابر گزارش مجمع امور صنفی شهرستانهای غرب استان تهران به اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا، هم اکنون بیش از 156 هزار واحد صنفی در غرب استان تهران فعالیت دارند که از این تعداد بیش از 75 درصد دارای مجوز قانونی هستند و درصد باقیمانده نیز به دلیل گرفتاریهای اداری اقدام به اخذ مجوز نکرده اند.

اصلانی خواستار شد: در جهت فعالیت قانونی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، اداراتی که مسئول رسیدگی و صدور مجوزهای لازم هستند سعی کنند از مراحل پر پیچ و خم اداری بکاهند.

قانونپذیری بیش از 99 درصد واحدهای صنفی غرب استان تهران

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران اظهار داشت: بنابر آمار موجود، طی 6 ماه نخست سال جاری در شهرستانهای غرب استان تهران در حدود 879 واحد صنفی متخلف پلمپ شد که این تعداد تنها نیم درصد از واحدهای صنفی فعال در این مناطق است.

این مسئول افزود: این آمار نشان می دهد که بیش از 99.5 درصد از واحدهای صنفی فعال در سطح شهرستانهای غرب استان تهران، پیرو قوانین و همراه نیروی انتظامی و مسئولان هستند.

کد خبر 1709605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha