۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۲۴

آیت الله ایمانی:

ایمان فضای آرامش در جامعه ایجاد می کند/ پلیس حافظ شرافت جامعه

ایمان فضای آرامش در جامعه ایجاد می کند/ پلیس حافظ شرافت جامعه

شیراز - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ایمان، فضای آرامش در جامعه را ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اسدالله ایمانی ظهر دوشنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی و روسای پلیسهای تخصصی استان فارس افزود: باید فضای معنوی در جامعه ایجاد شود تا مردم باور کنند که قدرتی فوق قدرتها مراقب و مواظب آنهاست.

جامعه صاحب سکینه و وقار شود

امام جمعه شیراز تصریح کرد: برای رسیدن به امنیت و آرامش، جامعه باید صاحب سکینه و وقار شود که در این راستا نیروی انتظامی برای رسیدن به اهداف خود باید این مسائل را سرلوحه کار خود قرار دهد.

آیت الله ایمانی با اشاره به جایگاه نیروی انتظامی یادآورشد: نیروی انتظامی یکی از مجموعه هایی است که در انقلاب اسلامی شکل گرفته و این مجموعه نقش اساسی در تولید امنیت در جامعه دارند زیرا با ایجاد نظم، آرامش و امنیت در جامعه احساس امنیت ایجاد و آرامش هم به دنبال آن به وجود می آید.

وی ادامه داد: قرآن مجید برای ایجاد آرامش مسائل مختلفی از جمله داشتن ایمان، سرپناه و... را مطرح کرده است.

امام جمعه شیراز افزود: علاوه بر این در آیات مختلف پیرامون برخورد با کسانی که آرامش جامعه را بر هم می زنند مجازاتهایی در نظر گرفته شده که به عنوان نمونه برای سارقان مسلح مجازاتهای سنگینی پیش بینی شده است.

آرامش و امنیت به همکاری تمام دستگاه ها نیاز دارد

آیت الله ایمانی ادامه داد: ایجاد آرامش و امنیت در جامعه نتیجه کار نیروی انتظامی و سایر دستگاه هایی است که در این رابطه دخالت داشته و این امر محقق نمی شود مگر اینکه تمام این دستگاه ها با هم همکاری کنند.

وی افزود: یکی از مباحث بسیار مهم دور بودن از تبعیض توسط نیروی انتظامی است زیرا در صورتیکه این مسئله مورد توجه قرار گیرد و مردم به این دیدگاه برسند که تبعیض روا ندارد در اجرای برنامه های خود موفق خواهند بود.

دقت در انتخاب پلیس یک اولویت است

امام جمعه شیراز تاکید کرد: در انتخاب پلیس باید خانواده، دوستان و رفقا مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند تا فردی شایسته انتخاب شود.

وییادآور شد: این مجوعه با افراد مجرم، غیر مجرم، مظلوم و ظالم در ارتباط است به همین دلیل باید در زمان انتخاب ماموران سلامت این قشر مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله ایمانی با تاکید بر انتخاب پلیس شایسته اظهار داشت: اگر مسائل ضروری مورد توجه قرار نگیرد و اگر فرد نالایقی انتخاب شود بعد از آن باید هزینه های زیادی پرداخت شود.

پلیس شریف ترین انسانهاست

وی با بیان اینکه پلیس از شریف ترین انسانهاست، تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات اساسی که باید مورد توجه قرار گیرد آموزش ضمن خدمت است که این امر فقط با برگزاری کلاسهای آموزشی محقق نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات ضروری، مواظبت از نیرو است زیرا اگر نیرو به بیراهه رفت باید هزینه های زیادی را پرداخت کرد و به دنبال آن گرفتاریهای زیادی به وجود می آید. 

کد خبر 1709770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha