۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۹:۲۴

«اتحادیه ابلهان» به زودی در ایران تشکیل می‌شود

«اتحادیه ابلهان» به زودی در ایران تشکیل می‌شود

پیمان خاکسار از انتشار رمان «اتحادیه ابلهان» طی هفته‌های آتی خبر داد.

پیمان خاکسار، مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «اتحادیه ابلهان» اثر شناخته شده جان کندی تول نویسنده آمریکایی است که سال گذشته توسط نشر چشمه مجوز چاپ دریافت کرد و قرار بود در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شود، ولی با توجه به شرایطی که برای نشر چشمه پیش آمد، مجوز آن به نشر به‌نگار منتقل شد و قرار شد این ناشر، کتاب را به چاپ برساند.

وی افزود: «اتحادیه ابلهان» یکی از آثار محبوب ادبی در آمریکاست و در سال 1969 منتشر شده است. این رمان که بعد از خودکشی نویسنده‌اش منتشر شد در سال 1981 به عنوان برگزیده جایزه پولیتزر معرفی شد. این رمان اثری کمیک است و فضایی واقعی را با انبوهی از هجو و طنز، تصویر می‌کند. این رمان در حال حاضر زیر چاپ است و تا دو هفته دیگر از چاپخانه خارج خواهد شد.

این مترجم درباره اثر دیگرش گفت: کتاب دیگری که آماده چاپ دارم، ترجمه رمان «برادران سیسترز» است. این کتاب نوشته پاتریک دوییت نویسنده کانادایی هم به تازگی و طی همین روزها مجوز چاپ را گرفته است. این کتاب قرار است توسط انتشارات به‌نگار به چاپ برسد. این رمان یکی از رمان‌های مطرح جهانی است که در سال 2011 منتشر شد و از نامزدهای دریافت جایزه بوکر بود.

خاکسار در ادامه گفت: داستان این رمان وسترن درباره دو برادر قاتل است که برای آدم‌کشی پول می‌گیرند. داستان این رمان خوشخوان از جایی شروع می‌شود که این دو ماموریت کشتن یک فرد را قبول می‌کنند. «برادران سیسترز» طی مدتی که از انتشارش می‌گذرد در کشورهای آمریکای شمالی و انگلیسی زبان، از عناوین پرفروش بوده است.

مترجم رمان «سومین پلیس» در پایان گفت: ترجمه این رمان را چند ماه پیش به پایان بردم و مشغول ویرایش نهایی آن شدم. در نهایت این کتاب را به انتشارات به‌نگار سپردم که به تازگی هم مجوز چاپش صادر شده است.

کد خبر 1718270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha