۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۹:۰۳

نظری:

طرح شبنم زمینه ساز کاهش قاچاق کالا/ برخوردها با قاچاق در کردستان تشدید می شود

طرح شبنم زمینه ساز کاهش قاچاق کالا/ برخوردها با قاچاق در کردستان تشدید می شود

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کردستان گفت: اجرای طرح شبنم بستر کاهش قاچاق کالا را فراهم می کند و به همین دلیل باید با جدیت برای اجرایی کردن این طرح تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی استان کردستان اظهار داشت: قاچاق کالا زمینه ای برای ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی است و باید با کنترل مرزها و نظارت بر بازار از این پدیده شوم اقتصادی جلوگیری کرد.

وی افزود: ساماندهی وضعیت صنوف و برخورد جدی با افزایش تعداد پاساژها در شهرستان های مرزی استان برای جلوگیری از افزایش قاچاق امری ضروری است و انتظار می رود که مدیران و مسئولان مربوطه در این زمینه اقدامات لازم را اجرایی کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان بیان کرد: در مرزها توسط نیروهای مرزبانی از ورود کالاهای قاچاق به کشور با جدیت جلوگیری می شود اما تا زمانی که مبارزه با قاچاق کالا در بازار توسط دستگاه های نظارتی و بازرسی تشدید نشود نمی توان در این راستا موفق عمل کرد.

نظری با بیان اینکه کاهش قاچاق ارتباط مستقیم با رونق تجاری هر کشوری دارد، یادآور شد: برخورد با پدیده قاچاق نیازمند عزم جدی همه مسئولان ذیربط و همکاری همه جانبه مردم دارد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح شبنم از ورود کالاهای بی کیفیت و غیربهداشتی جلوگیری می شود و کنترل قیمت نیز انجام می شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان گفت: طرح رهگیری کالا برخوردی نرم افزارانه با قاچاق است و باید با اطلاع رسانی صحیح اصناف و بازاریان این طرح به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

نظری اظهار داشت: افزایش امنیت و جلوگیری از توزیع کالاهای قاچاق، جلوگیری از تولید و توزیع کالاهای جعلی و تقویت امکان سیاست گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات از مهمترین اهداف اجرای طرح شبنم است.

وی افزود: تسهیل در اجرایی شدن سیاست‌های ویژه دولت در کنترل بازار و اطمینان مردم از نقش موثرتر دولت در حوزه کالاها و خدمات از دیگر اهداف اجرایی کردن این طرح است.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان بیان کرد: شبکه شبنم می تواند با مشارکت و نظارت مستقیم مردم بر بازار، توزیع کالاهای جعلی و قاچاق را به حداقل رسانده و اطمینان آنها را به اصالت و کیفیت کالا افزایش دهد.

نظری یادآور شد: مجمع امور صنفی یکی از ارکان اصلی در اجرای این طرح به شمار می رود و باید با راستی آزمایی و خود اظهاری در راستای اجرایی کردن هرچه بهتر این طرح گام برداریم.

کد خبر 1720988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha