۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۸:۳۳

رزمجو:

تخصیص و تامین نقدینگی 60درصد اعتبار طرحهای عمرانی آذربایجان غربی

تخصیص و تامین نقدینگی 60درصد اعتبار طرحهای عمرانی آذربایجان غربی

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر برنامه و بودجه استانداری آذربایجان غربی از تخصیص و تامین نقدینگی 60 درصد اعتبارات ملی استانی شده طرحهای عمرانی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رزمجو بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از اعتبارات ملی استانی شده 30 درصد تخصیص یافته و 30 درصد نقدینگی دارند، افزود: از 2 هزار 850 میلیارد ریال اعتبار پروژه های عمرانی استان تا کنون 30 درصد تخصیص  یافته است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم اعتبارات عمرانی را سدها به خود اختصاص داده و همچنین در ردیف پروژه های مهر ماندگار قرار دارند، اظهار داشت: اعتبارات سالجاری امسال آذربایجان غربی یک هزار و 550 میلیارد ریال است.

مدیر کل بودجه استانداری آذربایجان غربی  با بیان اینکه تا پایان سالجاری یک هزار و 200 طرح عمرانی نیمه تمام استان آماده بهره برداری می شوند، عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده بیش از نیمی از طرح های عمرانی نیمه تمام استان تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسند. 

رزمجو اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به دو هزارو 400 طرح نیمه تمام عمرانی در استان در حال اجراست که پیش بینی می شود تا پایان سال 91 افزون بر یک هزار و 200 طرح افتتاح و آماده بهره برداری شوند.

وی ضریب محرومیت، تعداد پروژه های نیمه تمام و جمعیت را سه عامل اساسی در توزیع اعتبارات استانی دانست و افزود: امسال بیشتر بر تکمیل طرحهای نیمه تمام استان برنامه ریزی شده هر چند که انتظار می رود در طول سال با کمبود و جذب اعتبارات عمرانی مواجه شویم اما این بدان معنی نیست که اجرای طرحها با تاخیر انجام شود.

اجرای سالانه 60 طرح آماری در آذربایجان غربی

مدیرکل دفتر آمار استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اجرای سالانه 60 طرح آماری در سطح استان باهدف جمع آوری و ارائه اطلاعات آماری صحیح، گفت: 99.5 درصد از جمعیت کل استان در سرشماری سال 90 مشارکت داشتند و اطلاعات شفاف و دقیقی را ارائه کرده اند.

امیر علی مشهدی نجفی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت آذربایجان غربی دارای سه میلیون و 80 هزار و 576 نفر بوده که از این تعداد یک میلیون و 932 هزار و 544 نفر در شهرها و بقیه در روستاهای استان ساکن هستند، ادامه داد: نرح رشد جمعیت استان 1.4 درصد و میانگین کشوری آن 1.29درصد است.

وی ضریب جوانی جمعیت استان را شش سال پیش 43 درصد و بر اساس سرشماری سال گذشته 27.5 درصد اعلام و عنوان کرد: تا پایان فصل بهار نرخ بیکاری در کشور 12.9 درصد و در آذربایجان غربی 9.7درصد بوده و نرخ بیکاری فصل تابستان هنوز اعلام نشده است.
کد خبر 1721685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha