۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۸:۱۴

رهبران اقلیت های دینی ایران:

زمینه تدوین قوانین بین اللملی برای جلوگیری از توهین به مقدسات فراهم گردد

زمینه تدوین قوانین بین اللملی برای جلوگیری از توهین به مقدسات فراهم گردد

رهبران اقلیتهای دینی در ایران در نشست" کرامت ادیان و محکومیت اهانت به مقدسات دینی" خواستار فراهم شدن مقدمات تدوین قوانین بین المللی برای جلوگیری از توهین به مقدسات ادیان شدند و تأکید کردند: با تدوین ابزارهای حقوقی از طریق مجامع جهانی احترام به ادیان الهی نهادینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علم الهدی معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در "نشست کرامت ادیان و محکومیت اهانت به مقدسات دینی" که عصر سه شنبه 25 مهرماه با حضور برخی نمایندگان رهبران اقلیتهای دینی ایران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند پیامبر اسلام را با عنوان رحمت برای همه هستی معرفی می‌کند، گفت: به عقیده‌ ما پیامبر چه در زمان حیات و چه پس از رحلت‌شان رحمت برای همه هستی هستند بنابراین چگونه می‌توان از ایشان چهره خشونت آمیز به دنیا معرفی کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن مسلمانان اجازه توهین به هیچ یک از ادیان غیرالهی و حتی مشرکین و بت‌پرستان را ندارند چرا که این امر موجب می‌شود آنها نیز جرات پیدا کنند و به مقدسات ما اهانت کنند، این پیام آسمانی دعوت مشترک بین همه ادیان الهی است و این آیه مبنای فقهی تعدادی از مراجع شده که اهل کتاب را پاک و طاهر بدانند و این مسئله بزرگی است که آثار فقهی آن در جامعه ما مشهود است.
 
معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما و همه پیروان مذاهب و ادیان الهی می‌توانیم این پیمان را ببندیم که نگذاریم هیچ انسانی به مقدسات سایر ادیان و مذاهب اهانت کند و امیدواریم این حرکت در سایر کشورها هم ادامه یابد و به عنوان یک مصوبه بین‌المللی جلوی دشمنان و اهانت را بگیرد.
 
در ادامه‌ این نشست موبد هنگامی نماینده موبد اردشیر خورشیدیان موبد زرتشتیان ایران با اعلام نفرت و انزجار پیروان این دین نسبت به اهانت به مقدسات به ویژه ساحت پیامبر اسلام (ص)، خواستار اتحاد و همبستگی پیروان همه ادیان الهی برای جلوی از اقدامات توهین آمیز بی دینان نسبت به مقدسات ادیان شد.
 
همچنین در ادامه این نشست اسقف اعظم مارنرسای بنیامین اسقف کلیسای شرق آشوری در ایران تصریح کرد: شیاطینی که درصدد پاشیدن بذر اختلاف بین پیروان ادیان آسمانی هستند، راه‌های متعددی را طی می‌کنند و امروز به دنبال ایجاد اختلاف و راه‌اندازی جنگ بین ادیان و مذاهب هستند.
 
وی تأکید کرد: چندی پیش فردی کشیش نما ماشه‌ این ادبیات زشت را با آتش زدن کتاب مقدس قرآن در آمریکا کشید، اما باید ببنیم آیا پیشرفت و دموکراسی برای ضربه زدن به مقدسات است ما می‌بنیم این کار از خوی نفسانی و خودخواهی آن فرد بوده است.
 
اسقف کلیسای شرق آشوری با بیان اینکه اهانت به پیامبر اسلام(ص) مورد پسند هیچ کس نیست، افزود: مردم ایران با روش‌های پسندیده و اعتراضات مسالمت‌آمیز این اقدام را محکوم کردند، اما متاسفانه برخی در کشورهای دنیا به بهانه‌ محکوم کردن این اقدام در دام توطئه‌های شیاطین افتادند و به مقدسات ادیان دیگر اهانت کردند.
 
اسقف بنیامین خاورمیانه را خاستگاه ادیان توحیدی توصیف کرد و گفت: مومنان ادیان الهی می‌توانند در کنار هم با حفظ ارزش‌ها و مقدسات یکدیگر زندگی کنند و نباید اجازه دهند تخم نفاق و اختلاف در میان آنها پاشیده شود.
 
همچنین دکتر خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با قرائت بیانیه اخیر شورای خلیفه گری ارامنه در محکومیت ساخت فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام(ص)، خواستار ایجاد ساز و کارهای قانونی از طریق سازمانهای بین المللی برای مقابله با اینگونه توهین ها شد.
 
دکتر اسفندیاری معاون بین الملل نیروی مقاومت بسیج نیز در این نشست با اشاره به سابقه طولانی اهانت به ادیان از دوران پیامبران گذشته تا کنون، از سینما و تلویزیون در دستان بی دینان به عنوان ابزار جدید برای توهین به ادیان الهی یاد کرد و گفت: آنها به بهانه آزادی بیان دست به اقدامات توهین آمیز نسبت به مقدسات اسلامی زده اند و اگر آزادی بیان حق است، دین ورزی و غیرت دینی نیز حق است و کسی حق تجاوز به دین ورزان را ندارد.
 
در این نشست گریگوری نرسیسیان نماینده خلیفه ارامنه تهران و شمال ایران و نیز خاخام گلستانی مرجع دینی کلیمیان ایران طی سخنانی اقدامات توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را به شدت محکوم کرده و خواستار پیوستگی تمام پیروان ادیان الهی در مقابله با بی دینان شدند.
کد خبر 1721711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha