۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۳

معرفی نامزدهای بخش نهایی جایزه کاستا

معرفی نامزدهای بخش نهایی جایزه کاستا

جوایز کتاب کاستا به عنوان یکی از معتبرترین جوایز بریتانیا که به بررسی بهترین آثار بریتانیا و ایرلند می‌پردازد، نامزدهای خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک سلر، دیروز بعدازظهر ساعت 30/19 در مراسمی که در لندن برگزار شد، اسامی نامزدهای راه یافته به فهرست‌های نهایی 2012 جایزه کاستا اعلام شد.

برنده هر بخش این رقابت یک جایزه 5 هزار پوندی دریافت می‌کند و از میان این پنج برنده یک نفر به عنوان برنده اصلی جایزه سال کاستا جایزه 30 هزار پوندی این رقابت را به خانه می‌برد.  در سال 2011 اندرو میلر به عنوان برنده سال کاستا برای رمان «ناب» این جایزه را به خانه برد.

جایزه کاستا در مجموع با اهدای 55 هزار پوند تنها جایزه بریتانیایی است که هم به کتاب بزرگسالان و هم به کتاب کودک جایزه می‌دهد.

از سال 2012 جایزه داستان کوتاه کاستا نیز اهدا می‌شود که به یک داستان کوتاه تعلق می‌گیرد، اما در رقابت با بخش‌های 5 گانه وارد نمی‌شود. انتخاب بهترین اثر از میان 6 فهرست نهایی این رقابت به صورت آنلاین و تا آخر نوامبر صورت می‌پذیرد.
این جایزه از سال 1971 با نام جوایز ادبی وایتبرد تاسیس و از سال 1985 تا 2006 به همین نام اهدا شد. این جایزه از آن زمان تاکنون به نام کاستا اهدا می‌شود.

برندگان هر بخش 27 نوامبر و برنده سال امسال 29 ژانویه 2013 معرفی می‌شوند.

در بخش رمان، هیلاری مانتل برنده جایزه بوکر برای «جسدها را بالا بیاورید»، استفن مای برای «زندگی! مرگ! جوایز!»، جیمز مک برای «ربودن دل» و جاف وینترهارت برای «روزهای تابستان بگنولد» به عنوان نامزدهای بخش نهایی انتخاب شدند.

در بخش رمان اول نیز جی.دبلیو آیرونمانگر برای «مغز قابل توجه ماکسیمیلیان پاندر»، جس ریچارزد برای «طناب‌های مار»، فرانچسکا سگال برای «بیگناهان» و بنجامین وود برای «احیای پیشاهنگ» نامزد دریافت این جایزه شدند.

به بخش بیوگرافی آرتمیس کوپر برای «پاتریک لای: یک ماجرا»، سلینا گینس برای «مزرعه و خانواده»، کیت هوبارد برای «نجات ویکتوریان» و ماری تالبوت و برایان تالبوت برای «دختر در چشمان پدرش» راه یافتند.

در بخش شعر شان برودال برای «یادداشت زنبور»، جولیا کوپس برای «دو کوچکترین انسان جهان»، سلیما هیل برای «مردمی که کوفته دوست دارند» و کاتلین جیمی برای «سوار کردن موتور» و در بخش کتاب کودک سالی گاردنر برای «ماه خرمگس»، داینانا هندری برای «دیدن»، هیلی لانگ برای «چه اتفای برای جودی بارتون افتاده؟» و دیو شلتون برای «یک پسر و یک خرس در قایق» نامزد دریافت این جایزه هستند. 

در بخش رمان با بررسی 159 شرکت کننده، بخش رمان اول با 88 شرکت کننده، بخش بیوگرافی با 101 شرکت کننده، بخش شعر با 83 شرکت کننده  و بخش کودک با بررسی 119 شرکت کننده این نامزدها انتخاب شدند.

کد خبر 1749745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha