پیام‌نما

وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ * * * یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود. * * * از تو کی خوشنود گردند ای ودود! / از رهی، هرگز نصاری و یهود؟

۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۱

در همایش جمعیت رهپویان انقلاب؛

مظفر:سیاست مبتنی بر اسلام تهمت و افترا ندارد/ لزوم رعایت تقوا در رفتارهای سیاسی

مظفر:سیاست مبتنی بر اسلام تهمت و افترا ندارد/ لزوم رعایت تقوا در رفتارهای سیاسی

مشهد - خبرگزاری مهر: عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: ما در سیاست مبتنی بر اسلام حق نداریم تهمت و افترا بزنیم و باید خدا را شاهد در کارهایمان بدانیم و برای پیروز شدن بر رقیب سیاسیمان متوسل به این امور نشویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مظفر صبح چهارشنبه در همایش سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان مشهد برگزار می شود اظهار کرد: اگر نگاهمان به حزب به عنوان یک هدف باشد طبیعی است که دست به هر بداخلاقی خواهیم زد و مطمئنا نباید اینگونه باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دین برای همه چیز انسان برنامه دارد و دین و سیاست دو مقوله جدا از هم نیستند.

مظفر اظهار کرد: با پیدایش مکاتبی مانند لیبرالیسم و کمونیسم تغییراتی در فلسفه سیاسی به وجود آمده بویژه با تالیف مولفه هایی مانند اومانیسم و سکولاریسم این دیدگاه ها مرز بندی جدی تری پیدا کرده است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: در بحث نسبت به دین و سیاست و دین و اخلاق سه نظریه تفکیکی، نظریه آمیختگی و انطباق و نظریه تعاملی مطرح شده است.

مظفر با اشاره به نظریه تفکیکی بیان کرد: در این حوزه گفته شده است که دین قدسی است و سیاست حوزه زمینی است که این دو با هم قابل جمع نیستند بیانگذار این نظریه شیطانی معتقد بود باید اول از قانون استفاده کرد و اگر نشد از زور و قدرت و سپس از فریب و نیرنگ می توان در سیاست استفاده کرد.

وی تصریح کرد: بنیانگذار این نظریه اعتقاد داشت یک شهریار باید دو چهره کاملا متقاوت داشته باشد و از طرفی خودش را یک انسان خوب نشان دهد و از سوی دیگر در مواقع لازم از نیرنگ استفاده کند.

دبیر کانون فرهنگیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با توضیح ‍نظریه آمیخیتگی و انطباق این نظریه را مورد تایید اسلام دانست و افزود: اسلام برای همه چیز انسان ها برنامه دارد و دین و سیاست دو مقوله جدا از هم نیستند.

مظفر بیان کرد: سیاست در اسلام الهام گرفته از دین است و سیاست همان دین است و دین همان سیاست است ضمن اینکه حوزه سیاست در حوزه احکام عملیه قرار می گیرد.

وی معنویت گرایی در سیاست را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: تمام کارهای ما در سیاست باید از مولفه های اسلامی و دینی باشد و باید رعایت تقوای الهی را در رفتارهای سیاسی ایمان داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهاد با نفس به خصوص در امر سیاست یکی از مولفه های مهم به شمار می آید.

مظفر تصریح کرد: انطباق ارزشها با روشها یکی از مولفه های خاص اسلامی است و برای رسیدن به قدرت و مسئولیت و اهداف حتی مقدس نمی توان به هر روشی دست زد و اسلام این را نمی پسندد.

وی افزود: سیاست ورزی برای رسیدن به حاکیمیت وسیله ای است برای خدمت و نه هدف اصلی است.

مظفر ادامه داد: در آموزه های اسلامی حق نداریم هر چه می دانیم بگوییم و نیز حق نداریم آنچه نمی دانیم بیان کنیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به حق الناس تاکید کرد: حق الناس فقط مسائل مادی نیست و مهمترین مسئله در حق الناس مسائل معنوی است که به راحتی قابل جبران نیست و اگر آبروی کسی را ببریم و حیثیت کسی را لگد مال کنیم ممکن است جبران آن کار غیر ممکن باشد.

وی ادامه داد:ما در سیاست مبتنی بر اسلام حق نداریم تهمت و افترا بزنیم و باید خدا را شاهد در کارهایمان بدانیم و برای پیروز شدن بر رقیب سیاسیمان متوسل به این امور نشویم.

مظفر افزود: در آموزه های اسلامی معیار حق با خود حق شناخته می شود نه با افراد و شخصیت ها، شخصیت های جامعه محترم هستند اما ما حق نداریم اگر کسی در تشکیلات ما است حق را بر مبنای آن فرد بدانیم و بگوییم آن کسی که با من است حق است و هر کسی با من نیست بدون حق است.

وی اظهار کرد: پرهیز از جنجال در برابر نقطه نظرهای مختلف در جامعه نیز باید در عرصه سیاست ورزی رعایت شود.

دبیر کانون فرهنگیان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: تشکیلات جایی است که باید جذب حداکثری و دفع حداقلی صورت گیرد.

مظفر تصریح کرد: کسانی که می گویند ما نظام، ارزشهای اسلامی، ولایت، قانون و چارچوب ها را قبول داریم و اهل نماز عبادت هستند را نباید طرد کنیم فقط به این دلیل که ممکن است از دیدگاه سیاسی  با ما اختلاف نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید در مباحث سیاسی انصاف در صحبت را رعایت کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار نظر کردن در جامعه را بر مبنای علم و آگاهی دانست و افزود: نباید بدون علم و آگاهی کامل در باره چیزی حرفی گفته شود و عمل کننده بدون بصیرت نیز مانند راننده ای که بر خلاف مسیر حرکت می کند و به جای نزدیک شدن به هدف از آن دور می شود.

کد خبر 1758591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha