۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۰۱

راه اندازی 3 مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

راه اندازی 3 مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه اندازی و ایجاد 3 مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر افشین استوار با اشاره به سیاست‌های کلان دولت برای توسعه بخش تحقیقات، حمایت از پژوهش‌های پزشکی را ماموریت ویژه معاونت پژوهش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد و گفت: حمایت از پژوهش در راستای توسعه بخش تحقیقات کشور در چند روش انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها پرداخت هزینه‌های تحقیقاتی در حوزه علوم پزشکی است که با اتخاذ سیاست‌های لازم، پژوهش‌ها در راستای اهداف و اولویت‌های کلی وزارت بهداشت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور توانمند سازی پژوهشگران و اعضای هیأت علمی برای حضورشان در عرصه‌های علمی ملی و بین‌المللی حمایت‌هایی صورت گرفته تا با کسب تجربیات، آشنایی با دستاوردها و تبادل اطلاعات علمی موجب پیشرفت هرچه بیشتر در زمینه‌های مختلف پزشکی شوند.
 
استوار درباره سهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در دستیابی به اهداف کلی وزارت بهداشت، گفت: سهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تا سال 1394 طی تفاهم‌نامه‌هایی که سال گذشته بین رئیس این دانشگاه و معاونت تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت به امضا رسیده مدنظر قرار گرفته است.
 
این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته به بسیاری از موارد که سهم دانشگاه در پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بود دست یافتیم.
 
وی تصریح‌ کرد: بخش پژوهش دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ ساختاری گسترش خواهد یافت و برای تحقق این امر مقرر شده تا سال 1394 شش مرکز تحقیقاتی فعال شوند که هم اکنون مرکز تحقیقاتی بیماری‌های گرمسیری و طب غفونی، مرکز تحقیقاتی پزشکی هسته‌ای فعال هستند و مرکز تحقیقات زیست فن‌آوری دریایی نیز دارای موافقت اصولی است و در آینده نزدیک موافقت قطعی را اخذ می‌کند.
 
دکتر استوار با اشاره به مراکزی که در آینده به مراکز تحقیقاتی دانشگاه افزوده خواهند شد، گفت: در آینده سه مرکز تحقیقاتی سلامت سالمندی، مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت و سلول‌های بنیادی به مراکز تحقیقاتی دانشگاه افزوده می‌شود.
 
وی اضافه‌ کرد: شرایط راه‌اندازی این سه مرکز در حال فراهم شدن است و مدارک لازم برای اخذ مجوزهای لازم به وزارت بهداشت ارسال شده و امید می رود تا پایان سال بتوانیم موافقت اصولی این سه مرکز را اخذ کنیم.
کد خبر 1767865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha