۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۲۳

عسگری:

وعده ایجاد اشتغال دولت با همراهی بانک های عامل عملیاتی می شود

وعده ایجاد اشتغال دولت با همراهی بانک های عامل عملیاتی می شود

ایلام - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استانداری ایلام گفت : وعده ایجاد اشتغال دولت با همراهی بانک های عامل عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حشمت الله عسگری در نشست تعیین تکلیف تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی بانک های استان که در محل معاونت برنامه ریزی برگزار شد اظهار کرد: دولت درصدد رفع مشکل اشتغال و اجرای طرح های اشتغال زا و خانگی است.

وی افزود: عملکرد بانک های عامل استان در سال گذشته بسیار خوب بوده و با توجه به ظرفیت مناسبی که در این زمینه داریم امسال عملکردی متناسب با سال قبل باید ارایه دهند.

وی بیان داشت: در مجموع برای مشاغل خانگی به 310 میلیارد ریال و خود اشتغالی 180 میلیارد ریال تسهیلات نیاز است که بانک های استان همه هم و غم خود را برای اجرایی شدن و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان باید بگذارند.

وی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست که به صورت هفتگی از بانک های مختلف گزارش بگیرد و به صورت مستمر اجرایی شدن پرداخت این تسهیلات را نظارت کند.

معاون برنامه ریزی استانداری ایلام در پاسخ به مدیران عامل بانک هایی که اعلام داشتند به دلیل محدویت منابع و مصارف قادر به پرداخت تسهیلات نمی باشد گفت: مگر می شود بانکی که سال گذشته 100 درصد تعهدات خود را عملیاتی کرده امسال نتواند به تعهدات خود عمل کند؟

وی افزود: استان ایلام به دلیل ویژگی هایی که متمایز هست، ظرفیت مناسبی برای اجرایی شدن طرح های خود اشتغالی و مشاغل خانگی وجود دارد.

وی از دستگاه های اجرایی خواست که با توجه به ماهیت متقاضیان معرفی پرونده آنان به بانک ها را اولویت بندی کرده و در فاز اول 50 درصد اولویت ها را به بانک برای پرداخت معرفی کنند.

وی همچنین به تهیه گزارشی از عملکرد دستگاه های اجرایی در سال گذشته به منظور بررسی توفیقات، ناکامی ها و مسایل و مشکلات طرح های معرفی شده به بانک که تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی دریافت کرده اند، تاکید کرد.

واگذاری ساختمان های مازاد دستگاه ها اعتبار پروژه های عمرانی را تأمین می کند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام گفت: واگذاری ساختمان های مازاد دستگاههای اجرایی می تواند اعتبار پروژه های عمرانی استان را تأمین کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ایلام با بیان این مطلب گفت: ساختمان ها و املاکی که مازاد بر نیاز دستگاه های اجرایی به خصوص خانه های سازمانی را می توان برای پیشبرد پروژه های عمرانی به فروش رساند.

موسی کریمی افزود: در حال حاضر دستگاه های دولتی استان از کارشناسان و ظرفیت نیروی انسانی بومی استان استفاده می کنند و در حالی که این منازل بایستی در اختیار کارشناسان و کارمندان غیر بومی استان قرار گیرد و دستگاه های دولتی موظفند مسکن این عزیزان را تأمین کنند لذا طبق قانون دستگاه ها می تواند از محل فروش این املاک 95 درصد اعتبارات را به بحث پروژه های عمرانی و 5 درصد آن نیز در بخش رفاهی کارکنان و یا کمک به تعاونی مصرف کارکنان دستگاه های مربوطه هزینه کنند.

کریمی افزود: در بخش ابنیه ها و فضاها ، زمین ها و ساختمان های اداری ، نیز دستگاههایی که ساختمان های اداری مازاد دارند با گرفتن مجوز از ماده 39 قانون خدمات کشوری و کارگروه ساماندهی ساختمان ها و فضاهای اداری استان با اعمال نظر این کارگروه به فروش ساختمان های اداری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این امر می تواند هم به کوچک سازی دولت کمک نمایند و هم سرمایه خوابیده ی دولت را در بخش پروژه های عمرانی هزینه کنند و چنانچه اگر بدنه دولت چابک و چالاک شود بهتر می تواند به نقش حاکمیتی خود بپردازد و مردم از این محل منتفع شوند.

این مسئول اضافه کرد: برخی از سازمان ها و وزارت خانه ها ادغام شده اند که این امر باعث شده برخی از املاک دستگاه های دولتی بلا استفاده شود و نگهداری ساختمان های این ادارات برای دولت هزینه بر باشد.

معاون استاندار ادامه داد: در این راستا کارگروه ساماندهی فضاهای اداری از سال 90 تشکیل شده و جلسات آن به صورت مستمر تشکیل می شود و اطلاعات املاک و مستقلات دستگاه های دولتی نیز در قالب کتابچه ای به طور مفصل جمع آوری شده و همچنین از این طریق نسبت به شناسایی ساختمان های مازاد دستگاه ها نیز اقدام شده و آمار کامل آن در دست است و 73 دستگاه مشمول ماده 39 قانون خدمات کشوری در استان هستند که می توانند از طریق این کارگروه نسبت به واگذاری فضاهای مازاد خود اقدام کنند.

نظارت بر روند پروژه های مسکن مهر ضروریست

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: اتمام پروژه مسکن مهر نیازمند مدیریت وحضور مستمر دستگاه های مرتبط وهمکاری آنها، طبق برنامه ریزی وجدول زمانبندی است.

احمد کرمی در جلسه پیگیری مشکلات و بررسی وضعیت مسکن مهر اظهار داشت: تا پایان سال 91 تعداد سه هزار واحد باقیمانده مسکن مهر استان به بهره برداری وآماده افتتاح می شود.

وی افزود: مدیران تعاونیها باید بطور مستمر بر روند اجرایی مسکن مهر نظارت و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه ها قرار گیرند.

کرمی با اشاره به اهمیت مسکن مهروخدمت رسانی به مردم بیان داشت:جلسات مسکن مهر به صورت هفتگی و با حضور کلیه فرمانداران، شهرداران و سایردستگاههای خدمات رسان برگزارمی شود.

معاون عمرانی با تاکید برآماده سازی زیرساختها توسط آب وفاضلاب، گاز، مخابرات وشرکت برق استان تصریح کرد: صورت وضعیت تفکیکی واحدها مشخص و برای تقسیط امورات بانکی مهیا تا شهرداری کار تسطیح واماده سازی آنها را در اولویت قرار دهد.

کرمی با اشاره به اینکه مسکن مهردر مرکز استان بیش از 95 درصدپیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با پیگیری دستگاه های مرتبط مشکلات مسکن مهر شهرستان ایلام تا 20 دیماه مرتفع و آماده تحویل به شهرداری شود.

وی در پایان از کلیه دستگاههای مرتبط ومتولیان مسکن مهر خواست با حضور مستمر در سر پروژه ها مشکلات و موانع پیشرفت این پروژه ها حل کنند.

کد خبر 1768540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha