۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۴۲

فرماندار همدان:

بازارچه صنایع دستی همدان احیا شود

بازارچه صنایع دستی همدان احیا شود

همدان - خبرگزاری مهر: فرماندار همدان خواستار احیا دوباره بازارچه صنایع دستی در خیابان اکباتان همدان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قهرمانی مطلق ظهر دوشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری استان همدان با اشاره به ظرفیت های مناسب جذب گردشگر گفت: استان همدان از پتانسیل های ویژه ای در بحث سوغات و صنایع دستی بهره مند است که برخی از آنها ناشناخته مانده اند که در این راستا باید بازارچه دائمی صنایع دستی همدان دوباره احیا شود.

وی ادامه داد: بزرگترین معضل در شهر همدان اجاره سوئیت های اقامتی خصوصی است که بی ضابطه در اختیار مسافران قرار می گیرد.

وی ادامه داد: باید تصمیم گیری قاطعی در زمینه ساماندهی این اماکن انجام شود چرا که از بعد امنیتی و اخلاقی در شأن استان همدان نیست و این مسئله باعث تضعیف حضور گردشگر و مسافر در همدان شده است.

فرماندار همدان در رابطه با برنامه های جشنواره زمستانی همدان نیز گفت: اجرای تئاتر خیابانی و موسیقی سنتی از برنامه های پر جاذبه ای است که می تواند نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند که هماهنگی آن توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان انجام شده است.

صنایع دستی تولیدی همدان و 14 استان زاگرس نشین به نمایش در می آید

وی برگزاری مسابقه اسکی، سنگ نوردی و کوهنوردی و اجرای ورزش زورخانه ای را از جمله برنامه های ورزشی جشنواره برشمرد و افزود: غرفه هایی در تله کابین همدان برای ایجاد نمایشگاه عرضه سوغات و صنایع دستی تولیدی همدان و 14 استان زاگرس نشین در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در جشنواره زمستانی روستاهای هدف گردشگری همدان از جمله سیمین و ابرو و خاکو معرفی خواهند شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز از اطلاع رسانی مناسب جشنواره زمستانی توسط اصحاب رسانه و مطبوعات خبر داد و گفت: ساخت تندیس برفی توسط کارشناسان اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی با همکاری میراث فرهنگی در حال انجام است.

خسرو بیات با بیان اینکه مجوز اجرای کنسرت موسیقی صادر شده است، افزود: برگزاری مسابقه عکس و اجرای تئاتر خیابانی با توجه به اینکه استان همدان در بحث فرهنگی بخصوص نمایش سرآمد کشور است، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با بیان اینکه با وجود استقرار امامزادگان بسیار در این منطقه، گردشگری مذهبی مورد غفلت واقع شده است، گفت: در امامزاده محسن همدان گردشگران و زائران بسیاری داریم ولی امکانات رفاهی مناسب برای گردشگران وجود ندارد.

حجت الاسلام محمد صالحی افزود: در مسیر تهران تا غار علیصدر روستای اصله قرار دارد که با بازسازی امامزاده ای که در این روستا واقع شده به سهم خود زمینه گردشگری مذهبی را فراهم آوردیم.

کد خبر 1768936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha