۳ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۲۴

حجت الاسلام حسینی:

افزایش سطح مطالعه مفید به کاهش ناهنجاری های اجتماعی می انجامد

افزایش سطح مطالعه مفید به کاهش ناهنجاری های اجتماعی می انجامد

قزوین- خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سطح مطالعه مفید در جامعه موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی و آمار تخلفات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی صبح یکشنبه در جلسه ای که با حضور معاون و کارشناسان اداره کل کتابخانه های قزوین در محل اداره کل کتابخانه های استان برگزار شد اظهارداشت: بسیاری از جرائم و تخلفاتی که رخ می دهد به دلیل عدم آگاهی و بی اطلاعی از قوانین و مقررات زندگی اجتماعی است.
 
وی افزود: افزایش سطح دانش و بصیرت افراد جامعه، موثرترین راهکار برای خشکاندن ریشه بسیاری از رفتارهای ناهنجار و خلاف مقررات اجتماعی است.
 
این مسئول تصریح کرد: در صورتی که افراد با رفتارهای صحیح اجتماعی آشنا شده و از عواقب رفتارهای نادرست خود با خبر شوند به طور قطع آمار تخلفات و جرایم به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
 
حسینی بیان کرد: همچنین طبق تاکیدات مقام معظم رهبری آگاهی جوانان از آداب معاشرت اجتماعی، قوانین، مقررات و مهارت های زندگی اجتماعی، باید در اولویت برنامه ریزی های مسئولان فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.
 
این مسوول یادآورشد: در واقع، مطالعه ای مفید است که موجب دانش افزایی شده و میزان علم و آگاهی مفید فرد برای زندگی را افزایش دهد.
 
وی با اشاره به نقش پررنگ کتابخانه های عمومی در توسعه نهضت مطالعه مفید عنوان کرد: فضای زیبا، سالم، امکانات مناسب و به روز، تجهیزات کتابخانه و منابع مفید و کارشناسی شده کتابخانه، نقشی تعیین کننده در این زمینه دارد.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین کتابداران به عنوان حلقه اتصال بین متولیان فرهنگ و مراجعه کنندگان، می توانند اقشار مختلف مردم را به سمت خواندن کتاب های ارزشمند هدایت کنند.
 
حسینی تصریح کرد: هنر یک کتابدار در این است که با ایجاد شور و اشتیاق به مطالعه جامعه را سمت کتابخوانی سوق داده و در موضوع شناسی و کتاب شناسی تسلط و آگاهی کاملی داشته باشد.
 
وی گفت: احاطه علمی کتابدار و توانایی وی در برقراری ارتباط موثر با مخاطب و تشخیص نیاز واقعی مراجعه کننده نیز از مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شایسته است مراجعه کنندگان به کتابخانه نیز مراعات حقوق سایر افراد را داشته و با نگهداری مناسب از منابع کتابخانه و نظم، کتابداران را در ارائه بهتر خدمات به افراد یاری کنند.
 
حسینی تاکید کرد: همکاری و حمایت مسئولان و فعالان فرهنگی از برنامه های مربوط به کتاب و کتابخوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این راستا به ویژه روحانیون، ائمه جمعه و اساتید دانشگاه مسئولیتی مهم برعهده دارند.
 
وی اظهارداشت: همچنین صدا و سیما با برنامه سازی مناسب و نگاه حرفه ای به مقوله کتاب و مطالعه مفید، افراد را از سنین پایه در این زمین آموزش دهد.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه افزود: این وظیفه طبق قانون برعهده شهرداری ها است که تخطی از آن قابل توجیه نیست.
 
حسینی یادآورشد: در این زمینه پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد و در عین حال امیدواریم شهرداری ها همکاری و حمایت بیشتری از مبحث کتاب و کتابخوانی داشته باشند.
کد خبر 1773281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha