۳ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۴۱

گفتگوی مهر با معاون پژوهشی؛

صدور بخشنامه محدودیت استادان دانشگاه آزاد در کنفرانسهای بین‌المللی

صدور بخشنامه محدودیت استادان دانشگاه آزاد در کنفرانسهای بین‌المللی

دانشگاه آزاد در سال جاری بخشنامه ای صادر کرد که بر اساس آن، برای حضور استادان این دانشگاه در کنفرانسهای خارج از کشور به صورت پوستر ممنوعیت قائل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس بخشنامه سال جاری معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اعلام شد: با توجه به حضور موثر اعضای هیأت علمی در کنفرانسهای خارج از کشور و با هدف افزایش ضریب تاثیر این حضور در مجامع دانشگاهی بین المللی، تا اطلاع ثانوی شرکت اعضای هیأت علمی متقاضی حضور در کنفرانسهای خارجی که مقالاتشان به صورت پوستر پذیرفته شده است ممنوع اعلام شد.

طبق این بخشنامه،‌ واحدهای دانشگاهی مجاز به صدور مجوز سفر برای این دسته از متقاضیان نیستند.

در همین باره عبدالله افشار - معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیچ ممنوعیتی برای حضور استادان در کنفرانسهای بین الملل اعلام نشده، افزود: دانشگاه آزاد تنها در مورد پرداختها ممنوعیت اعلام کرده و تنها هزینه هایی پرداخت می شود که حضور استادان در کنفرانسها به صورت ارائه باشد نه پوستر.

وی گفت: ما در حال تشویق استادان هستیم تا مقالات خود را با کیفیت بالاتری ارائه دهند، همانطور که می دانیم امتیاز پوستر بالا نیست و استادان هم رغبتی به ارائه مقالاتشان به صورت پوستر ندارند چون در ارتقا و ترفیع اعضای هیأت علمی امتیازی ندارد و در حد یک دهم و دو دهم است.

افشار اعلام کرد که برای مقالات به صورت ارائه هیچ محدودیتی وجود ندارد و پرداختها هم مطابق آیین نامه از سوی دانشگاه انجام می شود.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه آزاد، پیش از این برخی استادان دانشگاه در کنفرانسهایی شرکت می کردند که از نظر علمی هیچ کیفیتی نداشت و به واحدها اعلام شده اگر استادی قصد داشت به صورت پوستر در کنفرانسی شرکت کند با هزینه شخصی استاد مانعی وجود ندارد اما پرداختی به استادان تعلق نمی گیرد.

کد خبر 1773388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha