۳ دی ۱۳۹۱، ۲۱:۰۹

آقایی:

استقرار امنیت و حفظ کرامت انسانی از تکالیف نهادهای امنیتی و کیفری است

استقرار امنیت و حفظ کرامت انسانی از تکالیف نهادهای امنیتی و کیفری است

رشت - خبرگزاری مهر: معاون پیشگیری اجتماعی دادگستری گیلان گفت: تامین استقرار امنیت، حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی از تکالیف نهادهای امنیتی و کیفری است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی عصر امروز در همایش روسا و فرماندهان کلانتری و پاسگاه های استان گیلان در بندر انزلی افزود: حاکمیت جمهوری اسلامی منبعث از احکام خدایی و مولفه های اخلاقی و قانون است.

وی همچنین با اشاره به اینکه قلمرو فعالیت سازمانها و نهادها را قانون مشخص می کند، اظهارداشت: اگر قانون سرلوحه کارها قرار گیرد آن وقت با صلابت و اقتدار به وظایف خود خواهیم پرداخت.

معاون پیشگیری اجتماعی دادگستری گیلان تمام تلاش های پلیس را در راستای قانون و منویات قانونگذار دانست و گفت: قانونی که از آموزهای دینی منبعث شده، خواسته های شرعی و عرفی را نسبت به حاکمیت مشخص می کند.

وی با بیان اینکه بشر در تمامی ابعاد موفقیت های بسیاری بدست آورده ولی در بحث اخلاق کم کاری کرده است، بیان داشت: مهمترین عامل جرم و بزهکاری در جامعه رواج بی بند و باری و عدم توجه به مسائل اخلاقی است.

آقایی با اشاره به اینکه بزهکاری تهدیدی برای زندگی و تعالی بشر است، عنوان داشت: دشمن امروز با جنگ نرم و با جریانی آرام و بی صدا درصدد ضربه زدن به ارزشهای اسلامی و قانون است.

معاون پیشگیری اجتماعی دادگستری گیلان التزام به قانون را به وجود آورنده تعامل بین دستگاه قضایی و پلیس دانست و افزود: قانونمند بودن و رعایت قانون، تداخل و تقابل را از بین برده و باعث اجرای هر چه بهتر قانون در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس در بحث پیشگیری، پیشگام بوده و در راستای پیشگیری اجتماعی تلاش های خوبی داشته است، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا امنیت که از مطالبات مردمی است، در جامعه ارتقا یابد.

آقایی در ادامه قانون محور بودن پلیس را موجب ارتقای پلیس ذکر کرد و یادآورشد: حاکمیت محور، شهروند محور و قانون محور بودن پلیس، از جنبه های ارتقای اقتدار پلیس است.

کد خبر 1773887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha