۱۳ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۴۲

وزیر نفت از جزیره صدرا بوشهر بازدید کرد

وزیر نفت از جزیره صدرا بوشهر بازدید کرد

بوشهر - خبرگزاری مهر: وزیر نفت در ادامه برنامه های خود در استان بوشهر، از جزیره صنعتی صدرای بوشهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی که صبح چهارشنبه به منظور بازدید از تاسیسات نفتی استان بوشهر وارد جزیر خارک شده بود، پیش از ظهر امروز از جزیره صنعتی صدرای بوشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت سکوهای در دست ساخت پارس جنوبی در این شرکت قرار گرفت.

در این بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت، استاندار بوشهر، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مدیرعامل نفت و گاز پارس و مدیرعامل فلات قاره و به همراه وزیر نفت و تعدادی از مدیران شرکت صنعتی صدرا حضور دارند.

25 هکتار از جزیره صدرا مربوط به بخش فراساحل است و از چهار فاز تشکیل شده است که فاز اول مربوط به توسعه میدان نفت و گاز رشادت است که این پروژه شامل ساخت چهار سکو به اضافه تعلقات و فلرها و بریچ‌ها است. در فاز دوم چهار سکو و چهار جکت شامل فلرها و بریچ‎های فاز 13 پارس جنوبی در حال ساخت است.

همچنین چهار جکت و چهار سکو شامل فلر و بریچ فازهای 22 و 24 پارس جنوبی در فاز سوم بخش فراساحل جزیره صدرا در بوشهر در حال ساخت است و در فاز چهارم نیز ساخت دو جکت فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در حال انجام است.

کارخانه فراساحل شرکت صنعتی دریایی ایران مستقر در جزیره صدرا در مجاورت شهر بوشهر از سال 1375 در ساخت بسیاری از طرح های راهبردی صنعت نفت وگاز مشارکت داشته است.

این کارخانه تاکنون پروژه های جکت SPD1، سکوی تولید SPP1 و متعلقات فاز یک پارس جنوبی، سکوهای سرچاهی SPD5 و SPD6 و متعلقات فازهای 5 و4 پارس جنوبی، سکوهای سرچاهی SPD9 و SPD8 و SPD7 و متعلقات فازهای 8 و7و6 پارس جنوبی و سکوهای KPP وGLP طرح توسعه میدان سلمان ساخته است.

هم اکنون حدود دوهزار و 600 نفر در کارخانه فراساحل بوشهر کار می کنند که 90 درصد آن ها بومی استان بوشهر هستند.

فازها و طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در بخش عسلویه از توابع شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست و تاکنون 10 فاز آن به بهره برداری رسیده است.

بررسی پیشرفت فیزیکی مصوبات سفر دولت در استان بوشهر نیز از دیگر برنامه‌های امروز وزیر نفت است که در محل استانداری بوشهر و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مسئولان صنعت نفت برگزار می‌شود.

رستم قاسمی ابتدای هفته جاری نیز به همراه رئیس جمهور و تعدادی از مسئولان به منظور افتتاح دو طرح بزرگ پتروشیمی به عسلویه در استان بوشهر سفر کرده بود.

کد خبر 1782294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha