۱۴ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۰۴

در مشهد/

سوگواری سه هزار هیئت مذهبی/ نوای جانسوز یا حسین طنین انداز شد

سوگواری سه هزار هیئت مذهبی/ نوای جانسوز یا حسین طنین انداز شد

مشهد - خبرگزاری مهر: سه هزار هیئت مذهبی از صبح امروز دلسوخته و ماتم زده در خیابان های منتهی به حرم رضوی در رثای شهید کربلا بر سر و سینه زدند.

به گزارش خبرنگار مهر، 3 هزار هیئت مذهبی از صبح امروز با حضور در خیابان های منتهی به حرم حضرت ثامن الحجج (ع) با نواختن دستها بر سینه و زنجیر زنی در رثای شهید کربلا بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

بسیاری از هیئتهای عزاداری از سراسر کشور در مراسم عزاداری اربعین، خود را به مشهد رسانده و در کنار هیاتهای عزاداری این شهر در حرم رضوی و معابر منتهی به آن عزاداری می کنند.

بر پایه این خبر، تشرف هیئت‌های مذهبی از چند سال گذشته با نظمی خاص و در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی انجام می‌شود و هم ‌زمان با اجرای مراسم سوگواری دسته‌های عزاداری، زائران نیز می‌توانند در فضاهای دیگر حرم مطهر به زیارت و عبادت بپردازند.

آستان مقدس رضوی آماده پذیرایی از زائران رضوی

عزاداران حسینی که از خیابانهای طبرسی، نواب صفوی، امام رضا(ع) و آیت الله شیرازی به سوی حرم رضوی در حرکت اند، یکی پس از دیگری وارد صحن های حرم رضوی شده و در کنار بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به نوحه خوانی و عزاداری می پردازند.

پایتخت معنوی و آستان مقدس رضوی که خود را از چند روز پیش آماده پذیرایی از زائران رضوی و عزاداران سید و شهیدان کرده در ماتمی عظیم فرو رفته و در حالی که از بامداد امروز هوا سرد و سوزناک است مردم همیشه عاشق اهل البیت (ع) در خیابان های مشرف به حرم رضوی به عزاداری مشغولند.

مراسم برگزاری اربعین حسینی در کنار مضجع شریف امام رضا (ع) تا پاسی از شب ادامه دارد وهیئتهای عزاداری مشهد صحنه های بی نظیری از عشق و ارادت به ساحت قدسی ائمه هدی را خلق خواهند کرد.

دسته های سینه زنی

انبوه عزاداران و دسته های سینه زنی در غم شهادت امام حسین (ع) صحنه هایی از شیفتگی خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند.

مراسم اربعین حسینی در گوشه و کنار این استان در قالب آئین های زنجیرزنی، سینه زنی و خواندن زیارت عاشورا برگزار شد و سوگواران حسینی با حمل بیرق و علم های بر افراشته، جاودانگی مکتب عاشورای حسینی و شهدای دشت کربلا را به نمایش گذاشتند.

به مناسبت اربعین حسینی عزاداری‌های بسیار باشکوهی در تمام نقاط  استان برگزار شده و بسیاری از افراد نیز با برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع نذورات، ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت نشان می دهند

.

مراسم ویژه روز اربعین در حرم رضوی

مراسم ویژه روز اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) نیز از ساعت 9 الی یک ظهر چهاردهم دی‌ماه، با سخنرانی آیت‌الله علم‌ الهدی امام جمعه مشهد و حجت‌الاسلام والمسلمین راشدیزدی و نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت مداحان اهل بیت(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود.

برای زائران غیرایرانی حرم رضوی نیز در رواق‌های مبارکه دارالرحمه، غدیر و کوثر حرم مطهر برنامه‌های عزاداری به زبان‌های عربی، اردو و آذری برگزار می‌شود.

امروز در اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) مردم سرزمین آفتاب عزادار و سوگوارند و عزاداران حسینی با تشکیل دسته های عزاداری به یاد شهیدان و مصائب اسیران کربلا، با قلب هایی اندوهگین و مالامال از درد و اندوه بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند.

عشق و دلدادگی به قافله سالار کربلا

 قشرهای مختلفی از مردم  با برگزاری مراسم عزاداری و نصب پارچه نوشته هایی بر سر در منازل و اماکن عمومی و با حضور در مراسم سوگواری اربعین حسینی ، عشق و دلدادگی خود را  به قافله سالار کربلا و اهل بیت آن حضرت  ابراز داشته اند.

بر پایه این گزارش، مراسم ویژه شب اربعین حسینی به همراه قرائت زیارت عاشورا، مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی ذاکران اهل بیت (ع) با حضور هزاران مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) که برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا(ع) مشرف شدند در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد.

گفتنی است، در سایر شهرستانهای این استان نیز مردم با حضور در مساجد، حسینیه ها و تکایا با برگزاری آئین های عزاداری، اربعین حسینی را گرامی می دارند.

کد خبر 1782792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha