۱۴ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵

گزارش خبری/

حرم مطهر شاهچراغ(ع) میزبان عزاداران حسینی فارس

حرم مطهر شاهچراغ(ع) میزبان عزاداران حسینی فارس

شیراز – خبرگزاری مهر: حرم مطهر شاهچراغ(ع) میزبان عزاداران حسینی استان فارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگترین تجمع عاشوراییان از ساعات اولیه صبح چهارشنبه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شد.

این تجمع برای اولین بار است که در روز اربعین حسینی در شیراز انجام می شود و تمام هیئت های عزاداری به صورت واحد به عزاداری مشغول شده اند.

به غیر از هیئت های عزاداری شهر شیراز هیئت های مختلفی از شهرستانهای اطراف شیراز خود را به حرم مطهر شاهچراغ(ع) رسانده اند و در کنار دیگر هیئت های به عزاداری مشغول هستند.

گروه های مختلف عزاداری، مراسم زنجیر زنی خود را از میدان شهدا آغاز کرده و پس از گذر از خیابان پیروزی و خیابان شهید آیت الله دستغیب، عزاداری خود را تا مقابل حرم ادامه می دهند.

پس از رسیدن هیئت های زنجیر زنی به مقابل حرم مطهر مراسم زنجیر زنی به اتمام می رسد و تمامی دستگاه های صوتی و علم ها جمع آوری شده و عزاداران به صورت گروه های سینه زنی وارد حرم مطهر شاهچراغ(ع) می شوند.

هیئت های عزادارای پس از ورود به حرم مطهر شاهچراغ(ع) همه به صورت واحد به عزاداری مشغول شده و در کنار دیگر هیئت ها قرار می گیرند.

ظلع جنوبی حرم مطهر شاهچراغ(ع) مکانی است که برای نوحه خوان ها در نظر گرفته شده و هیئت های عزادارای با نوحه این افراد عزاداری می کنند.

با برنامه ریزی های صورت گرفته چهار نفر از نوحه خوان های برجسته استان فارس برای این مراسم در نظر گرفته شده اند.

حاضرین در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تنها با در دست داشتن پرچم هایی به رنگ مشکی، سبز و قرمز عزاداری می کند و پلاکارد های آنها تا پشت درب حرم مطهر بر افراشته بود که این کار به دلیل اتحاد بیشتر انجام شده است.

در حال حاضر هزاران نفر از عزاداران حسینی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) حضور دارند که این تجمع تا زمان اذان و برپایی نماز ظهر ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر هیئت های مختلفی از شهرستانهای مرودشت، کوار، بخش ارژن، سروستان و.... وارد حرم مطهر شاهچراغ(ع) شده اند.

کد خبر 1782835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha