۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۲۴

عزیزی در دیدار سفیر هند:

توافقات ایران و هند باید جنبه عملیاتی پیدا کند/لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

توافقات ایران و هند باید جنبه عملیاتی پیدا کند/لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

بندرعباس - خبرگزاری مهر: استاندار هرمزگان گفت: باید توافقات صورت گرفته میان ایران و هند عملی شود که در این راستا ما آمادگی داریم با توجه به منافع مشترک این توافقات را عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عزیزی دوشنبه شب در دیدار با سفیر هند در ایران با بیان اینکه روابط میان ایران و هند بسیار دیرینه و با قدمت است، اظهار داشت: باید برای ایجاد روابطی کارآمد میان ایران و هند در راستای عمق بخشی به این روابط تلاش کنیم تا این ارتباطات برای دو کشور مفید و موثر باشد.

وی ادامه داد: باید در ارتباطات مشترک میان دو کشور، منافع مشترک مد نظر باشد و از دنباله روی سیاستهای برخی نظامات استکباری دوری شود چون نظام سلطه به منافع کشورها خدشه و آسیب وارد می کند.

استاندار هرمزگان خواستار عملی شدن توافقات میان دو کشور ایران و هند شد و افزود: باید توافقات صورت گرفته میان ایران و هند عملی شود که در این راستا ما آمادگی داریم با توجه به منافع مشترک این توافقات را عملیاتی کنیم.

عزیزی در ادامه با اشاره به قابلیتها و ظرفیتهای استان هرمزگان، عنوان کرد: استان هرمزگان با برخورداری از ظرفیتهایی همچون چهار شبکه حمل و نقلی، وجود بنادر بزرگ برای صادرات و واردات کالا به خصوص در بخش کانتینری و همچنین دارا بودن چندین فرودگاه به عنوان قطب تولید فولاد و آلومینیوم در ایران مطرح است و بزرگترین تولید کننده سوخت و انرژی در ایران محسوب می شود.

وی تصریح کرد: ما تمایل داریم در راستای توسعه روابط با کشور هند به یک سند همکاری عملیاتی با یکدیگر دست پیدا کنیم و در این راستا شرکت های بخش خصوصی هند نیز سرمایه گذاری های لازم را در استان هرمزگان انجام دهند.

استاندار هرمزگان همچنین بر لزوم ایجاد زمینه برای ارتباط بیشتر مردم ایران و هند تاکید کرد و بیان داشت: بخش خصوصی ایران و هند از ظرفیتهای خوبی برای همکاری برخوردار هستند که در این راستا باید زمینه مناسب برای افزایش ارتباطات میان مردم و سرمایه گذاران دو کشور فراهم شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: زمینه همکاری میان ایران و هند بسیار زیاد است اما باید در این راستا باید از تعارفات مرسوم و تشریفات خارج شده و گام های عملیاتی برای همکاری برداریم که همکاری در زمینه توسعه کریدور ارتباطی شمال به جنوب نیز در این صورت محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیاری میان مردم ایران و هند وجود دارد که می تواند زمینه ساز ارتباطات موثر باشد و در روابط نیز باید به دنبال منافع ملی دو کشور بود و از بدخواهانی که خواستار ضربه زدن و ایجاد فاصله میان کشورها هستند، دوری کرد.

استاندار هرمزگان در پایان با اشاره به آزادی ماهیگیران هندی توسط ایران، عنوان کرد: ایران در این زمینه حسن نیت خود به کشور هند ثابت کرد و دوست داریم که کشور هند نیز حسن نیت خود را ثابت کند. 

کد خبر 1791300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha