۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۰۲

استاندار مرکزی:

اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کنترل فعالیتهای انسانی مخرب محیط ضرورت دارد

اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کنترل فعالیتهای انسانی مخرب محیط ضرورت دارد

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی اعلام کرد: بی شک برای مواجه با تغییرات زیست محیطی اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کنترل فعالیتهای انسانی مخرب محیط، بیش از پیش ضرورت می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر شعبانی فرد در پیامی به مناسبت روز هوای پاک تاکید کرد: امروز فعالیت های انسانی اعم از صنعتی و غیر صنعتی دو منشأ بزرگ آلودگی هوای شهرها و مناطق متأثر از آن هستند که آثار زیان بار آنها عرصه های زیست محیطی را تهدید و سلامت انسانها را با مخاطرات فراوانی روبرو و ضمن آسیب رسانی به حیات گیاهان و جانداران، موجبات تغییرات بیولوژیکی و شیمیایی در خاک و آبهای زیر زمینی را فراهم می سازد.

وی اظهارداشت: بی شک برای مواجه با این تغییرات زیست محیطی اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کنترل فعالیتهای انسانی مخرب محیط، بیش از پیش ضرورت می یابد.

وی همچنین اظهار داشت: در این میان نامگذاری 29 دی ماه به عنوان روز هوای پاک، بیانگر این حقیقت است که آحاد جامعه به مسئولیت خطیر خود در استفاده بهینه از منابع طبیعی و ارتقاء فرهنگ و دانش زیست محیطی کوشا بوده و با جلب افکار عمومی در راستای بهسازی محیط زیست و جلوگیری از آلودگی، اصلی ترین عنصر حیات یعنی هوا به مسئولیت خطیر انسانی خود عامل باشد.

استاندار استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: روز ملی هوای پاک تداعی گر مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی های بین بخشی در راستای ارتقاء آگاهی زیست محیطی در جامعه است که به یقین شهروندان و مسئولین امر در استان مرکزی به جهت حساسیت های اقلیمی استان به اهمیت هوای پاک تأمل بیشتری نموده و در حفظ و پاکی این عنصر حیات بخش طبیعت بیش از گذشته کوشا خواهند بود.

 

کد خبر 1791405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha