۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۵۹

اخبار کوتاه گیلان:

تشکیل پرونده تخلف برای عرضه خارج از شبکه 240 لیتر سوخت در رودبار

تشکیل پرونده تخلف برای عرضه خارج از شبکه 240 لیتر سوخت در رودبار

رودبار - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت رودبار از تشکیل پرونده تخلف برای عرضه خارج از شبکه 240 لیتر سوخت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسرافیل وهاب زاده با اعلام اینکه ارزش ریالی این پرونده 360 هزار ریال بوده است بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری مراسم سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت دو امام بزرگوار در امامزاده محمد حنفیه (ع) در لوشان، بازرسان این اداره و بازرسان مجمع امور صنفی این شهرستان با حضور در این منطقه از ساعات اولیه صبح اقدام به نظارت بر عرضه کالا، خدمات و در نتیجه بازرسی از واحدهای مزبور 86 مورد تذکر به واحدهای صنفی مربوطه ابلاغ شد.

متخلفان محیط زیست در گیلان راهی مراجع قضایی شدند

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: در سه ماهه سوم سال جاری با تلاش های شبانه روزی اعضای یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان با 857 مورد صید غیرمجاز آبزیان، 177 مورد شکار غیرمجاز پرندگان، دو مورد شکار غیرمجاز پستانداران، 72 مورد زنده گیری پرندگان، 17 مورد زنده گیری پستانداران برخورد قانونی و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

امیر عبدوس افزود: همچنین برخورد با 10 مورد نگهداری و خرید و فروش غیرمجاز پرندگان، کشف 100 قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز که بصورت غیرقانونی به شکار پرداختند، کشف یک هزار و 583 مورد ادوات صید از دیگر فعالیت های این یگان به شمار می رود.

وی اظهارداشت: شکی نیست که تلاش های ماموران حفاظت میط زیست در مناطق می تواند در تضارب با همکاری های همه جانبه مردم طبیعت دوست گیلان تخلفات و خسارت به محیط زیست را به حداقل رسانده و حق حیات سایر موجودات که بستر زندگی را برای انسان ایجاد می کند فراهم آورد.

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: یگان حفاظت محیط زیست گیلان متشکل از نیروهای ورزیده و دوره دیده ایست که علاوه بر گذراندن موقعیت از زندگی در شرایط سخت مکلف اند بصورت فصلی پیرامون به روز کردن دانسته های خود پیرامون حیات وحش، نقشه خوانی، آمادگی های جسمانی و غیره تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه این تلاش ها بیشتر در قالب برنامه های آموزشی سازمان به بار نشسته و موجبات توفیق بیشتر این نیروها را در برخورد با متخلفان فراهم می سازد، افزود: شکی نیست که در سراسر کشور و استان گیلان تعداد نیروهای به خدمت گرفته شده در این زمینه کفاف وسعت و حساسیت مناطق حساس را نمی دهد اما این نیروها سعی دارند تا با تلاش مضاعف، خلاء کمبود نیرو را مرتفع کرده و حضور پررنگ تری در مدیریت حیات وحش و حفاظت از مناطق چهارگانه محیط زیست داشته باشند.

عبدوس ادامه داد: تبیین ماده 31 آئین نامه اجرایی قانون حفاظت محیط زیست که به واسطه مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست تبدیل به دستورالعملی واحد در سراسر کشور شده است دراین زمینه در ماده چهار فصل نخست خود اعضای یگان محیط زیست را به افرادی اطلاق می کند که پس از طی دوره های آموزشی مسئولیت اجرای قوانین شکار، صید، حفاظت و بهسازی محیط زیست در حوزه استحفاظی و اجرای قانون و مقررات مربوط به آنها سپرده شده است.

بهره‌مندی 100 روستای فومن از آب آشامیدنی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: با بهره ‌برداری از مرحله نخست مجمتع شولم، 670 خانوار روستاهای شولم، حسین ‌کوه، دیلم بیجار و شیرذیل از آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی برخوردار می‌ شوند.

محمد علی فرامینی میزان اعتبار مصوب شده برای طرح آبرسانی شولم را بیش از هفت میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون 85 درصد از عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع شولم فومن انجام شده است.

توسعه طرح راهوران محلی در روستاهای گیلان

مدیر کل دفتر روستایی و عشایری استانداری گیلان از توسعه طرح راهوران محلی برای گسترش فرهنگ ایمنی‌جاده ‌های روستایی در روستاهای استان خبر داد.

عیسی مهدوی نقش شوراها و دهیاران در روستاها را در فرهنگ ‌سازی ایمنی جاده ‌های روستایی موثر دانست و افزود: با توجه به اینکه نتایج اجرای طرح راهوران محلی مثبت بوده بنابراین این طرح در همه روستاها اجرا خواهد شد.

محمد حسین ‌زاده رئیس دایره راه‌ های روستایی پلیس راه گیلان هم از دو هزار و 407 فقره تصادف در محورهای روستایی در 9 ماه امسال بیش از شهری استان خبر داد.

جریمه 15 میلیون تومانی سه گرانفروش در رشت

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: یک فروشنده موز به دلیل گرانفروشی هزار و 116 کیلو موز که یک میلیون و 700 هزار تومان بیشتر از قیمت تعیین شده پول گرفته بود با حکم قاضی به پرداخت چهار میلیون جریمه محکوم شد.

رضا قشلاقی درباره جریمه یه پارکینگ دار خودرو نیز در رشت افزود: این پارکینگ دار در 9 ماه گذشته بابت نگهداری خودروهای توقیف شده یک میلیون و 750 هزار تومان بیشتر از نرخ تعیین شده از صاحبان خودرو پول گرفت که پس از محرز شدن تخلفش به پرداخت سه میلیون و چهارصد هزار تومان جریمه محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان یک فروشنده متخلف هم که هزار و 425 قوطی روغن مایع را خارج از شبکه توزیع عرضه کرده بود به پرداخت بیش از هفت میلیون و 600 هزار تومان جریمه در حق دولت محکوم شد.

کد خبر 1791950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha