۲۷ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۲۰

خجسته پور در گفتگو با مهر:

ثانیه شمار ساعتم حریف من است/350 مدال و هفت رکورد ملی

ثانیه شمار ساعتم حریف من است/350 مدال و هفت رکورد ملی

مشهد - خبرگزاری مهر: بانوی قهرمان شنای کشور گفت: حریف تمرینی قدری ندارم و مجبورم برای ارتقاء رکوردهایم با ثانیه شمار ساعتم مسابقه بدهم و تمرین کنم.

بهناز خجسته پور در گفتگو با مهر اظهار کرد: از مسئولان شنای کشور می خواهم حالا که امکانات بیشتری در اختیار بانوان شنا گر قرار نمی دهند برای پیشرفت بیشتر این قشر از ورزشکاران حداقل قهرمانان برتر خارجی را به ایران بیاورند تا بتوانیم با آنان مسابقه بدهیم و تمرین کنیم.

بانوی قهرمان شنای کشور افزود: بنده در حال حاضر در داخل کشور حریف قدری که بتواند با من رقابت فشرده ای داشته باشد و باعث پیشرفت بیشترم شود ندارم و خیلی از اوقات مجبورم برای ارتقاء رکوردهایم با ثانیه شمار ساعتم تمرین و مسابقه بدهم.
 
خجسته پور گفت: با توجه به محدودیت های که ورزشکاران بانوی ایرانی در انجام مسابقات شنا دارند چاره کار آوردن حریفان خارجی به استخرهای داخل کشور است.
 
وی که توانسته است با 24 سال سن تاکنون هفت رکورد ملی در ورزش شنا را به ثبت برساند افزود: اگر امکانات بیشتری در اختیار ورزش شنای بانوان قرار دهند پیشرفت های بیشتری در این زمینه خواهیم داشت.
 
بانوی قهرمان شنای کشور اظهار کرد: به عنوان مدال آورترین ورزشکار کشور توانسته ام 350 مدال که 270 عددد آن طلا است را بدست آوردم و علاوه بر آن ثبت هفت رکورد ملی شنای بانوان را نیز در اختیار دارم و به همین دلیل علاوه بر کسب عنوان شهروند نمونه از طرف شهردار مشهد، لوح تقدیری نیز از رئیس جمهور محترم دریافت کرده ام.
 
خجسته پور که علاوه بر داشتن عناوین ورزشی متعدد موفق شده است علاوه برگرفتن مدرک فوق دیپلم کامپیوتر در رشته تربیت بدنی نیز به تحصیل بپردازد  بیان کرد: سال تحصیلی گذشته به عنوان دانشجوی نخبه تربیت بدنی دانشگاه آزاد مشهد نیز معرفی شده ام.
 
وی که دارای هفت عنوان طلا و یک نقره  مسابقات شنای بانوان کشورهای اسلامی است از اینکه حدود شش سال از برگزاری آخرین دوره این مسابقات گذشته و دیگر مسابقه ای برگزار نشده گلایه کرد و گفت: تنها مسابقات بین المللی که بانوان شنا گر ایرانی می توانستند در آن شرکت کنند، همین مسابقات بود.
 
بانوی قهرمان شنای کشور افزود: متاسفانه این مسابقات به رغم گذشت حدود شش سال هنوز برگزار نشده و بعید هم می دانم دوباره برگزار شود.
 
خجسته پور با اشاره به اینکه بانوان ورزشکار ایرانی می توانند در بین کشورهای دیگر حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند برگزاری مسابقات بین المللی با شئونات اسلامی را باعث انگیزه دار شدن شنا گران بانوی ایرانی دانست.
 
وی افزود: نباید قهرمانی در مسابقات کشور برای بانوان آخر خط باشد چرا که این مسئله انگیزه ادامه ورزش قهرمانی را از بین خواهد برد.
 
نماینده دختران ورزشکار در مجمع فدراسیون شنای کشور اظهار کرد: مسئولان باید با برگزاری مسابقات بین المللی در داخل کشور انگیزه های ورزشکاران مومن و مسلمان را زنده نگه دارند.
 
خجسته پور که در مسابقات نجات غریق کشور نیز موفق به کسب عناوین برتر شده بیان کرد: کمبود امکانات بویژه عدم وجود یک استخر استاندارد در مشهد به شدت احساس می شود.
 
وی افزود: در مسابقات بین المللی، استخرها 50 متری هستند اما بنده و دیگر ورزشکاران افتخار آفرین خراسانی باید در استخرهای 33 متر شنا و تمرین کنیم.
 
مربی تیم منتخب دختران زیر 10 سال خراسان رضوی اظهار کرد: تنها استخر مناسب و استاندارد مشهد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی این شهر است که دسترسی به آن نیز آسان نیست.
 
خجسته پور که از سال 1380 عضو تیم ملی شنای بانوان است با تاکید بر لزوم انجام ورزش برای بانوان ایرانی نبود امکانات را از بزرگترین مسائل پیش روی بانوان علاقه مند به انجام فعالیت های ورزشی دانست.
 
وی افزود: از همه مربیانی که در این سال ها زحمات زیادی برای پیشرفت ورزشی بنده متقبل شده اند و همچنین مجید مشتاق عضو تیم فنی فدراسیون شنا و سرپرست کنونی هیئت شنای خراسان رضوی  به دلیل حمایت هایشان از ورزشکاران بانوی استان تشکر می کنم.
 
نماینده دختران ورزشکار در مجمع فدراسیون شنای کشور افزود: بیشترین جایزه مادی که گرفتم 10 سکه بهار آزادی است که توسط شهردار تهران پرداخت شده است، بود.
 
خجسته پور اظهار کرد: بیشترین مبلغ قرار داد ورزشکاران حرفه ای شنای کشور در قسمت بانوان برای یک فصل، دو میلیون و 500 هزار تومان است.
کد خبر 1792795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha