۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۴

هیلاری مانتل جایزه اصلی کاستا را هم برد

هیلاری مانتل جایزه اصلی کاستا را هم برد

هیلاری مانتل به عنوان برنده سال جایزه کاستا انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، مانتل که با کتاب «جسدها را بالا بیاورید» به عنوان برنده جایزه کاستا در بخش بهترین رمان سال انتخاب شده بود موفق شد تا عنوان بهترین کتاب سال جایزه کاستا را هم از آن خودش کند.

او با دریافت این افتخار چک 30 هزار پوندی (47250 دلاری) این رقابت را نیز دریافت کرد.

مانتل در مراسمی که دیشب در لندن برگزار شد گفت‌: نمی‌خواهم عذرخواهی کنم، بلکه می‌خواهم بگویم متشکرم. او افزود: من متاسف نیستم، خوشحالم، و وظیفه خودم می‌دانم که کتاب‌های بیشتری بنویسم که ارزش دریافت این جوایز را داشته باشند.

انتخاب هیلاری مانتل با رای 9 داور این رقابت انجام شد. کتاب «جسدها را بالا بیاورید» دومین جلد از سه گانه هیلاری مانتل است که به روایت یک دوره تاریخی مهم و نقش توماس کرامول در سیاست و تاریخ انگلستان می‌پردازد. وقایع این کتاب در سال 1535 می‌گذرد و هنری هشتم با آن بولن ازدواج کرده است. موفقیت این کتاب که هم جلد اولش با عنوان «تالار گرگ» برنده جایزه بوکر شد و هم جلد دومش این جایزه را نصیب خود کرد، آنقدر زیاد بوده که قرار است مجموعه‌ای تلویزیونی با اقتباس از آن ساخته شود.

جایزه کتاب سال کاستا هر سال از میان برندگان 5 گانه جوایز کاستا که به عنوان یکی از معتبرترین جوایز بریتانیا شناخته می‌شود و به بهترین آثار بریتانیا و ایرلند تعلق می‌گیرد، برنده خود را انتخاب می‌کند.

برندگان هر بخش این رقابت یک جایزه 5 هزار پوندی دریافت می‌کند و از میان این پنج برنده یک نفر به عنوان برنده اصلی جایزه سال کاستا جایزه 30 هزار پوندی این رقابت را به خانه می‌برد.

کد خبر 1803842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha