۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۳۸

ملایی:

امام خمینی(ره) سبک زندگی اسلامی را احیا کرد/ نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در قم

امام خمینی(ره) سبک زندگی اسلامی را احیا کرد/ نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در قم

قم - خبرگزاری مهر: مدیر مرکز رشد علوم انسانی تأکید کرد: امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران سبک زندگی مسلمانان منطقه را متحول و احیا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی ملایی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) هدف عظیم انقلاب اسلامی را ایجاد حکومت جهانی اسلامی می‌دانستند، گفت: سبک زندگی اسلامی راهبرد اصلی و کلان تحقق این هدف عظیم است که بنیانگذار جمهوری اسلامی سبک زندگی اسلامی را احیاء کردند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی محسوب می‌شود، اظهار داشت: مردم غیور و هوشیار ایران اسلامی وقتی دیدند در زمان رژیم طاغوت نمی‌توانند بر اساس ارزش‌های اسلامی و مطابق با منویات رسالت پیامبر اعظم(ص) زندگی کنند، در یک حرکت خودجوش فرهنگی انقلابی ارزشی ایجاد کردند.

مدیر مرکز رشد علوم انسانی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران شبیه به بعثت پیامبر(ص) گرانقدر اسلام بود، گفت: حضرت امام خمینی (ره) با حرکتی پیامبرگونه مردم را از زیر بار استعمار پلید نجات داد و ارزشهای والای زندگی اسلامی را احیاء کردند.

ملایی با اشاره به اینکه حرکت عظیم مسلمانان منطقه در استمرار انقلاب شکوهمند اسلامی است گفت: انقلاب ما انقلاب آگاهی بخشی و بیداری بود و این موج توفنده توانست درکالبد خفته و مسموم جامعه اسلامی منطقه موجی شگرف ایجاد کند.

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در قم برگزار می شود

وی با تبیین مفهوم سبک زندگی اسلامی اضافه کرد: سبک زندگی اسلامی، ترکیبی از سه واژه سبک (صورت) و زندگی (معنا) و اسلام به عنوان بینش توحیدی است. رفتاری برآمده از باور‌ها ، پسند‌ها و مبتنی بر دیدگاهی مصرّح و آگاهانه یا غیرمصرّح و نیمه خودآگاه در فلسفة حیات است که باید با ارزشهای اسلامی مطابقت کامل داشته باشد.

دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه ملی دستاورد های دانش بنیان در حوزه سبک زندگی اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه سبک زندگی اسلامی از 24 تا 26 بهمن ماه سال جاری  در موسسه امام خمینی (قس سره) برگزار خواهد شد، گفت: این نمایشگاه در راستای احیای ارزشهای انقلاب اسلامی و در امتداد فرمایشات و دغدغه های مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه سبک زندگی اسلامی برگزار می شود و حدود 17 شرکت دانش بنیان آثار و محصولات فرهنگی خود که احیاگر و نماد ارزشهای اسلامی است را به نمایش خواهند گذاشت.

استاد خلاقیت و کارآفرینی درحوزه علوم انسانی گفت: مدیران ارشد استان و مقامات وزارت علوم در افتتاحیه این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

شایان ذکر است نمایشگاه ملی دستاوردهای دانش بنیان سبک زندگی اسلامی به همت پارک علم و فناوری قم و با مدیریت مرکز رشد علوم انسانی و همکاری موسسه امام خمینی(ره) مقارن با همایش ملی سبک زندگی اسلامی در موسسه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 1808481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha