۱ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۴۵

بهجو به مهر اعلام کرد:

لزوم ارتقای مرکز تحقیقات کشاورزی جهرم

لزوم ارتقای مرکز تحقیقات کشاورزی جهرم

جهرم – خبرگزاری مهر: رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم گفت:لزوم ارتقاي مركز تحقيقات كشاورزي اين شهرستان در راستاي توسعه اين بخش احساس مي‌شود.

جلال بهجو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت کشاورزی شهرستان جهرم اظهار داشت: اراضی قابل کشت در این شهرستان بیش از 90 هزار هکتار بوده که شامل 50 هزار و 444 هکتار محصولات باغی و 40 هزار هکتار محصولات زراعی و آیش است.

وی مجموع تولیدات باغی در جهرم را بیش از 901 هزار و 220 تن دانست و افزود: این مهم شامل انواع مرکبات، خرما، انگور، انار، زیتون و غیره است که این میزان 32 و 2 درصد تولیدات باغی استان بوده و بدین لحاظ این شهرستان قطب باغبانی استان محسوب می شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه سطح زیر کشت مرکبات این شهرستان نزدیک به 30 هزار هکتار است، ابراز داشت: این میزان 48 و 2 درصد کشت مرکبات استان بوده و سالانه 750 هزار تن از این محصولات در جهرم برداشت می شود.

بهجو با بيان اينكه بايد ارزش افزوده كشاورزي توليدات محصولات باغي اين شهرستان توسعه پيدا كند خاطرنشان كرد: جهرم با توليد سالانه 10 ميليون نهال يكي از مراكز توليد نهال در جنوب كشور است كه ارتقاي مركز تحقيقات كشاورزي اين شهرستان در راستاي توسعه اين بخش ضر.ري است.

کد خبر 2001096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha